ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "Т-СТИЛЬ" 35750435 (повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті) інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля. 1. Інформація про суб’єкта господарювання. Україна, 29000, Хмельницька обл., місто Хмельницький, ВУЛИЦЯ КУРЧАТОВА, будинок 6 (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону) 2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи. Планована діяльність, її характеристика. ТзОВ «Т-Стиль» планує видобуток питних підземних вод Льонокомбінатівського родовища з метою забезпечення питних, санітарно-гігієнічних та виробничих потреб. Передбачається експлуатація артезіанських свердловин №№ 5 та 7а глибиною 83 м та 105 м, відповідно. Свердловини №№5, 7а споруджені та введені в експлуатацію у 1967-69рр., у 2020-2021 рр. було проведено їх капітальних ремонт. Свердловини №№5 та 7а розміщені на земельних ділянках з кадастровими номерами 5624689500:01:027:0484 і 5624689500:01:027:0485, на які ТОВ «ТСтиль» має державні акти на право постійного користування. Згідно з висновком ДКЗ Льонокомбінатівське родовище є підготовленим для подальшої промислової експлуатації на основі затверджених балансових експлуатаційних запасів питних підземних вод кодів класів 111 і 122. Технічна альтернатива 1. Водозабір підприємства складається з двох експлуатаційних свердловин №№5 та 7а, що облаштовані на водоносний комплекс у відкладах канилівської та могилів-подільської серій верхнього венду. Відстань між свердловинами становить близько 385 м. Виробнича база підприємства ТОВ «Т-Стиль» розташована на відстані близько 900 м від водозабору. Свердловина №5 до глибини 30,0 м пробурена діаметром 490,0 мм і закріплена трубами діаметром 426,0 мм. Колона труб зацементована на всю висоту від башмака труб. Нижче, інтервал 30,0-83,0 м пробурений діаметрами 295-190-146 мм без кріплення обсадними трубами. Свердловина експлуатується в автоматичному режимі. Свердловина №7а в інтервалі від 0,0 до 30,0 м пройдена діаметром 490 мм і закріплена обсадною трубою, діаметром 426 мм. Затрубний простір на висоту 10,0 м від башмака труб – зацементований. В інтервалі глибин 30,0-74,0 м свердловина пробурена долотом діаметром 394 мм і закріплена фільтровою колоною з робочим інтервалом 38,0-74,0. Фільтр щілинний. Інтервал 74,0-105,0 м пройдений діаметром 244 мм з відкритим стовбуром. Свердловини оснащені мотопомпами WILOPSU 07-073-06В, що встановлені на глибинах 33 м та 30 м. Свердловини функціонують в автоматичному режимі. Вода зі свердловин насосами подається у один резервуар чистої води ємністю 5000 м3, далі водогоном – у водонапірну вежу висотою 60м та розподільчу мережу підприємства. Технічна альтернатива 2. У процесі експлуатації водозабору з метою забезпечення питних і санітарно-гігієнічних потреб, виробничих потреб (виробництво тканин) розглядалась альтернатива виробничотехнічного водопостачання за рахунок поверхневих вод, що було визнано недоцільним через відсутність джерел поверхневих вод з необхідними якісними та кількісними параметрами у безпосередній близькості до водоспоживача, а також у зв’язку із вразливістю та потенційною загрозою поверхневих джерел до техногенного забруднення 3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи. Рівненська обл. Рівненський р-н Шпанів 3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності. Шпанівська територіальна громада Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Рівненська обл. Рівненський р-н Шпанів . Льонокомбінатівське родовище питних підземних вод розташоване в межах північно-східної околиці м.Рівне. Родовище приурочене до басейну р. Горинь (район басейну р. Дніпро). Свердловини №№5, 7а розташовані на земельних угіддях Шпанівської територіальної громади Рівненського району Рівненської області. Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Рівненська обл. Рівненський р-н Шпанів . Експлуатаційні свердловини є діючими та належним чином облаштованими, у зв’язку з чим територіальні альтернативи планованої діяльності на даному етапі не розглядались. 4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності. Водовидобуток питних підземних вод Льонокомбінатівського родовища провадиться з метою забезпечення питних і санітарно-гігієнічних, виробничих потреб (виробництво тканин) ТОВ «ТСтиль». Планована діяльність не матиме значного негативного соціально-економічного впливу, а позитивний полягатиме у: продовженні виробничої діяльності підприємства «Т-Стиль», що сприятиме забезпеченню робочих місць для населення, випуску якісної текстильної продукції, підтримці економічного рівня розвитку міста та області, надходженню податків до бюджету. 5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо). Балансові експлуатаційні запаси підземних вод – 700 м3/добу. Річна продуктивність підприємства водопостачання: - з видобутку підземних вод – 255,5 тис.м3; - з використання підземних вод – 242,7 тис.м3. Технологічні втрати води – 12,8 тис.м3. Розрахунковий строк експлуатації родовища – 25 років. 6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. У процесі провадження водовидобувної діяльності передбачається дотримання положень нормативно-правових актів: - ДБН В.2.5-74.2013 «Водопостачання, зовнішні мережі та споруди. Основні положення проєктування»; - Водного кодексу України, зокрема Ст. 44 щодо обов’язків водокористувачів; - Постанови КМУ №2024 від 18 грудня 1998 р. «Про правовий режим зон санітарної охорони водних об’єктів» щодо суворого санітарного режиму І поясу зони санітарної охорони джерел водопостачання; - санітарно-технічних норм з утримання експлуатаційних водозабірних споруд та водорозподільних комунікацій; - Кодексу України про надра, положень Ст. 19, 23; - умов Спеціального дозволу на користування надрами та Дозволу на спеціальне водокористування. Розміри І поясу ЗСО для свердловин №№5 та 7а має форму квадрата зі стороною 60 м. Розрахункові та затверджені параметри ІІ поясу зон ЗСО: - свердловина №5 – R – 111м, r – 111м, L – 222м, d – 152м; - свердловина №7а – R – 123 м, r – 116м, L – 239м, d – 100м. Розрахункові та затверджені розміри ІІІ поясу зон ЗСО: - свердловина №5- R – 1226м, r – 669м, L – 1895м, d – 888м; - свердловина №7а – R – 892м, r - 669м, L – 1561м, d – 762м. щодо технічної альтернативи 2. У процесі експлуатації водозабору з метою забезпечення питних і санітарно-гігієнічних потреб, виробничих потреб (виробництво тканин) розглядалась альтернатива виробничотехнічного водопостачання за рахунок поверхневих вод, що було визнано недоцільним через відсутність джерел поверхневих вод з необхідними якісними та кількісними параметрами у безпосередній близькості до водоспоживача, а також у зв’язку із вразливістю та потенційною загрозою поверхневих джерел до техногенного забруднення, у зв’язку з чим технічні альтернативи планованої діяльності на даному етапі не розглядались. щодо територіальної альтернативи 1. У процесі експлуатації водозабору з метою забезпечення питних і санітарно-гігієнічних потреб, виробничих потреб (виробництво тканин) розглядалась альтернатива виробничотехнічного водопостачання за рахунок поверхневих вод, що було визнано недоцільним через відсутність джерел поверхневих вод з необхідними якісними та кількісними параметрами у безпосередній близькості до водоспоживача, а також у зв’язку із вразливістю та потенційною загрозою поверхневих джерел до техногенного забруднення, у зв’язку з чим технічні альтернативи планованої діяльності на даному етапі не розглядались. щодо територіальної альтернативи 2. територіальна альтернатива не вбачається можливою через розташування артсвердловин 7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. Необхідна для провадження планованої діяльності еколого-інженерна підготовка була проведена на попередніх етапах: - гідрогеологічні розвідувальні та дослідні роботи, підрахунок запасів мінеральних вод; - геолого-економічна оцінка експлуатаційних запасів підземних вод (ТОВ «ЕКОГЕОС», 2020-2022р.); - техніко-економічна оцінка; - вивчення якості підземних вод (хімічні лабораторії: Центральна лабораторія ДП «Українська геологічна компанія», лабораторія хіміко-бактеріологічна з контролю якості питної води Рівненського ОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал», ДУ «Рівненський обласний лабораторний центр МОЗ України»); - режимні спостереження за статичним та динамічними рівнями, обсягами водовідбору; - визначення та погодження меж поясів ЗСО, їх винесення в натуру та облаштування згідно з вимогами діючого законодавства. щодо технічної альтернативи 2. технічна альтернативна не розглядалась через розташування артсвердловин щодо технічної альтернативи 3. У процесі експлуатації водозабору з метою забезпечення питних і санітарно-гігієнічних потреб, виробничих потреб (виробництво тканин) розглядалась альтернатива виробничотехнічного водопостачання за рахунок поверхневих вод, що було визнано недоцільним через відсутність джерел поверхневих вод з необхідними якісними та кількісними параметрами у безпосередній близькості до водоспоживача, а також у зв’язку із вразливістю та потенційною загрозою поверхневих джерел до техногенного забруднення щодо територіальної альтернативи 1. технічна альтернативна не розглядалась через розташування артсвердловин щодо територіальної альтернативи 2. У процесі експлуатації водозабору з метою забезпечення питних і санітарно-гігієнічних потреб, виробничих потреб (виробництво тканин) розглядалась альтернатива виробничотехнічного водопостачання за рахунок поверхневих вод, що було визнано недоцільним через відсутність джерел поверхневих вод з необхідними якісними та кількісними параметрами у безпосередній близькості до водоспоживача, а також у зв’язку із вразливістю та потенційною загрозою поверхневих джерел до техногенного забруднення 8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1. Оскільки свердловини №№5 та 7а є діючими, водозабірне обладнання встановлене та перебуває у доброму технічному стані, забезпечує безперебійну роботу водозабору, то планована діяльність характеризується мінімальним впливом на навколишнє природне, соціальне та техногенне середовище: 1) Повітряне середовище – негативного впливу на якісний стан атмосферного повітря за умови нормальної роботи водозабору – не прогнозується. Вплив можливий у випадку виникнення поломок та необхідності використання автотранспорту, машин та механізмів, двигуни внутрішнього згорання яких є джерелами викидів забруднюючих домішок (рівень такого впливу встановлюватиметься по факту). Насосне обладнання створює акустичне навантаження на атмосферне середовище, рівень якого не перевищує допустимого, що підтверджується попереднім досвідом експлуатації. 2) Водне середовище – основний вплив полягає у видобутку підземних технічних вод обсягом, що не перевищує встановленого ліміту – 700 м3/добу. При роботі водозабору виключається зниження рівня підземних вод до граничних меж та забруднення підземних водоносних горизонтів. Конструкція свердловин забезпечує стабільну роботу водозабору, забезпечує надійну ізоляцію цільового водоносного горизонту. 3) Ґрунтове середовище – прямий негативний вплив у процесі роботи водозабору – відсутній. Ймовірність впливу існує у випадку необхідності проведення ремонтних робіт або заміни обладнання, що передбачатимуть виконання земляних робіт тощо (рівень такого впливу оцінюється по факту). 4) Флора та фауна – територія планованої діяльності є техногенно освоєною та трансформованою, видове різноманіття та поширення рослинних та тваринних організмів за роки функціонування підприємства та експлуатації водозабору – адаптоване до створених умов. Зміни рівня впливу – не передбачається. 5) Соціальне та техногенне середовище – не передбачається зміни існуючого рівня навантаження. Позитивним впливом від провадження планованої діяльності є забезпечення робочих місць для населення, випуск якісної текстильної продукції, підтримка економічного рівня розвитку міста та області, податкові надходження до бюджету. Експлуатація Льонокомбінатівського родовища підземних вод не матиме негативного впливу на довкілля, що підтверджено 50-річним досвідом його експлуатації. щодо технічної альтернативи 2. У випадку вибору технічної альтернативи 2 рівень впливу планованої діяльності на навколишнє середовище був би ідентичним до технічної альтернативи 1. щодо територіальної альтернативи 1. Експлуатація Льонокомбінатівського родовища підземних вод не матиме негативного впливу на довкілля, що підтверджено 50-річним досвідом його експлуатації. щодо територіальної альтернативи 2. У випадку вибору технічної альтернативи 2 рівень впливу планованої діяльності на навколишнє середовище був би ідентичним до технічної альтернативи 1. 9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”). Друга категорія 13 Господарську діяльність Господарську діяльність, що призводить до скидання забруднюючих речовин у водні об’єкти, та забір води з водних об’єктів за умови, що водозабір підземних вод перевищує 300 кубічних метрів на добу" 10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав). Підстав немає 11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Відповідно до статті 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.05.2017 № 2059- VIII дослідження проводяться в обсязі достатньому для прийняття рішень щодо провадження планованої діяльності. 12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості. Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення. У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження. Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля. На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення. У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення. 13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій. У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля. 14. Рішення про провадження планованої діяльності. Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Отримання висновку з оцінки впливу на довкілля та спеціального дозволу на користування надрами, а також інших документів дозвільного характеру, передбачених законодавством України. (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається що видається Департаментом екології та природних ресурсів Рівненської облдержадміністрації, Державною службою геології та надр України та органами місцевого (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення) 15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Департамент екології та природних ресурсів Рівненської обласної державної адміністрації , 33028, м. Рівне, вул. Сміта Саймона, 20, info@ecorivne.gov.ua, (0362) 62-03-64, начальник відділу з оцінки впливу на довкілля Данчук Ольга Юріївна (найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа) {Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}