ДОВІДКА
з питання про стан виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», інших нормативно-правових актів та стан роботи із зверненнями громадян, що надійшли до
Рівненської районної державної адміністрації – Рівненської районної військової адміністрації за І півріччя 2025 року
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102, введено воєнний стан. Військові дії на території нашої країни суттєво вплинули на організацію роботи в райдержадміністрації, а також на виконання державними службовцями їх завдань.
Протягом І півріччя 2025 року у Рівненському районі продовжено роботу щодо здійснення організаційних та практичних заходів для своєчасного і якісного розгляду звернень громадян, вирішення порушених у них питань, забезпечення контролю за їх виконанням.
Райдержадміністрацією забезпечується щомісячний моніторинг додержання законодавства з питань звернень громадян структурними підрозділами райдержадміністрації, виконкомами місцевих рад, здійснення якого доручено відділу роботи із зверненнями громадян апарату райдержадміністрації.
Відповідно до розпорядження голови Рівненської районної державної адміністрації – начальника Рівненської районної військової адміністрації від 25 грудня 2024 року № 322 «Про плани роботи Рівненської районної державної адміністрації – Рівненської районної військової адміністрації» у І кварталі 2025 року проведено засідання колегії Рівненської районної державної адміністрації з розгляду питання «Про стан виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», інших нормативно – правових актів та про стан роботи із зверненнями громадян, що надійшли до Рівненської районної державної адміністрації – Рівненської районної військової адміністрації у 2024 році», за результатами якої видано розпорядження голови
Рівненської районної державної адміністрації – начальника Рівненської районної військової адміністрації.
З початку 2025 року проведено чотири семінари – навчання з керівниками, працівниками апарату, структурних підрозділів райдержадміністрації, де розглянуті питання про стан дотримання вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громад, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності відповідно до вимог діючого законодавства.
Відповідно до розпорядження голови Рівненської районної державної адміністрації – начальника Рівненської районної військової адміністрації від 04 березня 2025 року № 43 «Про стан виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», інших нормативно- правових актів та про стан роботи із зверненнями громадян, що надійшли до Рівненської районної державної адміністрації у 2024 році» та графіка вивчення організації роботи із зверненнями громадян в структурних підрозділах Рівненської районної державної адміністрації, виконавчих комітетах сільських, селищних, міських рад на виконання законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпоряджень та доручень голови райдержадміністрації, виданих на його реалізацію, та стану роботи зі зверненнями громадян у 2025 році здійснено вивчення питань організації роботи із зверненнями громадян у виконавчих комітетах Костопільської міської та Великомежиріцької сільської рад.
З метою посилення стану виконавської дисципліни щодо дотримання вимог антикорупційного законодавства під час розгляду звернень громадян та Закону України «Про звернення громадян» впроваджено в практику роботи райдержадміністрації звітування керівників структурних підрозділів райдержадміністрації, територіальних органів центральних органів виконавчої влади в районі по роботі із зверненнями громадян на нарадах при керівництву райдержадміністрації.
Відповідно до затвердженого графіка за звітний період заслухано щорічні звіти 4 керівників структурних підрозділів райдержадміністрації перед головою Рівненської районної державної адміністрації – начальником Рівненської районної військової адміністрації з питань роботи зі зверненнями громадян.
Для сприяння громадян у вирішенні питань, з якими вони звертаються до органів державної влади, продовжено роботу постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян при райдержадміністрації. Протягом І півріччя 2025 року проведено 2 засідання постійно діючої комісії, за результатами яких дано до виконання відповідні протокольні доручення.
Керівництвом райдержадміністрації протягом І півріччя 2025 року організовано та проведено 25 прийомів громадян з особистих питань, прийнято 49 осіб (у 2024 році - 9), з них: голови Рівненської районної державної адміністрації - начальника Рівненської районної військової адміністрації – 9, прийнято 22 особи (у 2024 році - 5), першим заступником голови райдержадміністрації та заступниками голови райдержадміністрації – 16, прийнято 27 осіб (у 2024 році - 4) та здійснено 10 особистих виїзних прийомів громадян, прийнято 31 особа, з них: головою Рівненської районної державної адміністрації - начальником Рівненської районної військової адміністрації – 5, прийнято 16 осіб, першим заступником голови райдержадміністрації та заступниками голови райдержадміністрації – 5, прийнято 15 осіб.
За звітний період до райдержадміністрації письмово надійшло 371 звернення громадян (у 2024 році - 251), з них 3 колективних звернень (у 2024 році - 11). Серед заявників: 127 – військовослужбовці, учасники бойових дій, члени сімей загиблих військовослужбовців, 241 – ветерани війни та праці, багатодітні сім’ї та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
Із вищестоящих органів державної влади для розгляду та вирішення надійшло 261 звернень (175 звернень за 2024 рік), у тому числі, 257 - до облдержадміністрації, 3 - до Офісу Президента України, 1 – до Секретаріату Кабінету Міністрів України. До народних депутатів України звернень не надходило.
Із зазначеної кількості звернень, що надійшли до райдержадміністрації за І півріччя 2025 року: 89 – вирішено позитивно, на 272 – дано відповідні роз’яснення, 3 – надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України «Про звернення громадян», 7 – перебуває на розгляді до остаточного вирішення.
Населенням району перед райдержадміністрацією порушено 371 питання. Серед них: 25 - аграрної політики і земельних відносин (у 2024 році - 15), 5 - транспорту і зв'язку (у 2024 році - 1), 3 – фінансова, податкова, митна політика (у 2024 році - 1), 149 – соціального захисту (у 2024 році - 117), 7 - праці і заробітної плати, охорони праці, промислової безпеки (у 2024 році - 5), 9 – охорони здоров’я (у 2024 році - 2), 51 - комунального господарство (у 2024 році - 17), 7 - житлової політики (у 2024 році - 4), 7 – екології та природних ресурсів (у 2024 році - 5), 17 – забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку (у 2024 році - 11), 9 – сімейної та гендерної політики (у 2024 році - 1), 4 - освіта, наукова, науково-технічна, інноваційна діяльність та інтелектуальна власність (у 2024 році - 0), 1 – діяльність об’єднань громадян, релігія та міжконфесійні відносини (у 2023 році - 1), 2 – діяльність центральних органів виконавчої влади (у 2024 році - 0), 15 – діяльність місцевих органів виконавчої влади (у 2024 році – 0), 17 – діяльність органів місцевого самоврядування (у 2024 році - 0), 34 – обороноздатність, суверенітет, міждержавних і міжнаціональних відносин (у 2024 році - 0), 9 - інші.
При райдержадміністрації діє телефон Довіри та телефонна «гаряча лінія». Протягом І півріччя 2024 року на телефонну «гарячу лінію» надійшло 7 звернень (за аналогічний період 2024 року - 11) з питань комунального господарства, соціального захисту та інші. На телефон Довіри за звітний період дзвінків не надходило.
Впродовж І півріччя 2025 року Рівненським обласним контактним центром надіслано до райдержадміністрації 482 звернення з урядової телефонної «гарячої лінії» ( у 2024 році – 430) та 125 звернень з телефонної «гарячої лінії» облдержадміністрації( у 2024 році – 107).
Громадян району найбільше турбують питання соціального захисту (призначення та виплата соціальних допомог, виплати адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам та надання гуманітарної допомоги), аграрної політики та земельних відносин, комунального господарства, тощо. Тематика звернень громадян постійно аналізується, виділяються найбільш важливі питання, які потребують негайного вирішення, узагальнюються проблеми, які стоять перед жителями району, їх вирішення враховується в діяльності райдержадміністрації.
Райдержадміністрацією вживаються всі заходи щодо безумовного виконання вимог Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» щодо недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих відповідей із порушенням встановлених законодавством термінів, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам. Тому, керівництво райдержадміністрації приділяє значну увагу посиленню контролю в роботі із зверненнями громадян та підвищенню персональної відповідальності кожного виконавця за своєчасне та безумовне виконання завдань, передбачених законодавством із даних питань. Факти порушення термінів розгляду звернень громадян у звітному періоді не допускалися.
На особистому контролі керівництва Рівненської районної державної адміністрації – Рівненської районної військової адміністрації перебувають звернення, що надходять від жінок, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, осіб з інвалідністю, отриманою під час військових дій, Героїв України та учасників бойових дій, членів сімей, загиблих під час військових дій із російським агресором, інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.
На виконання Закону України «Про безоплатну правничу допомогу», з метою надання відповідного супроводу протягом І півріччя 2025 року до Рівненської районної державної адміністрації – Рівненської районної військової адміністрації звернулося 10 осіб (у 2024 році - 13).
До населення доводиться інформація про організацію особистого прийому громадян керівниками обласної та районної державних адміністрацій, проведення виїзних прийомів громадян, зміни в законодавстві, матеріали нарад, колегії та постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян через вебсайт районної державної адміністрації в розділі «Звернення громадян». З жовтня 2015 року запроваджено реєстрацію і розгляд електронних заяв відповідно до Закону України № 557-VІІІ «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції». Впродовж І півріччя 2025 року до райдержадміністрації надійшло 8 електронних звернень (у 2024 році - 19), електронних петицій не надходило. Вони розглянуті у відповідності до вимог чинного законодавства.
Виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», відповідних розпоряджень та доручень голови облдержадміністрації та райдержадміністрації знаходиться на постійному контролі у райдержадміністрації.
Інформацію оновлено 01 серпня 2025 року