1. Управління соціальної та ветеранської політики Рівненської районної державної адміністрації (далі - Управління) утворюється головою районної державної адміністрації – начальником районної військової адміністрації, входить до її складу і в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці забезпечує виконання покладених на нього завдань.
2. Управління підпорядковане голові районної державної адміністрації – начальнику районної військової адміністрації, заступнику голови районної державної адміністрації відповідно розподілу функціональних повноважень, а також підзвітне і підконтрольне Департаменту соціальної політики та управлінню з питань ветеранської політики Рівненської обласної державної адміністрації.
Управління соціальної та ветеранської політики Рівненської районної державної адміністрації відносно прав, обов’язків та зобов’язань, державного майна та документів є правонаступником фінансових управлінь, ліквідованих районів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1321 «Про затвердження Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов’язків районних державних адміністрацій, що припиняються», зокрема :
управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації;
управління соціального захисту населення Корецької районної державної адміністрації;
управління соціального захисту населення Гощанської районної державної адміністрації;
управління соціального захисту населення Березнівської районної державної адміністрації;
управління праці та соціального захисту населення Костопільської районної державної адміністрації.
Відповідно до розпорядження голови Рівненської районної державної адміністрації від 16 березня 2021 року № 148 «Про затвердження передавального акту балансових рахунків, майна, активів та зобов’язань управління соціального захисту Острозької районної державної адміністрації до правонаступника – управління соціального захисту населення Рівненської районної державної адміністрації», Управління є правонаступником в частині майна.
3. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства соціальної політики України (далі - Мінсоцполітики) та Міністерства у справах ветеранів (далі – Мінветеранів), Департаменту соціальної політики та управління з питань ветеранської політики Рівненської обласної державної адміністрації, розпорядженнями, наказами голови районної державної адміністрації – начальника районної військової адміністрації, а також положенням про Управління.
4. Основними завданнями Управління у межах реалізації державної соціальної політики у сфері соціального захисту населення є:
1) забезпечення реалізації державної політики з питань соціального захисту населення, дітей, внутрішньо переміщених осіб, підтримки сімей, у тому числі сімей з дітьми, багатодітних, молодих сімей, запобігання та протидія домашньому насильству та насильству за ознакою статі, забезпечення рівності прав та можливостей жінок і чоловіків, протидії торгівлі людьми, забезпечення реалізації державної ветеранської політики, зокрема виконання програм і заходів у цій сфері;
2) призначення, нарахування та виплата соціальної допомоги, адресної грошової допомоги, компенсацій та інших соціальних виплат, установлених законодавством;
3) організація надання соціальних послуг, проведення соціальної роботи шляхом розвитку комунальних закладів, установ і служб та залучення недержавних організацій, які надають соціальні послуги; співпраця з територіальними громадами щодо розвитку соціальних послуг у громаді;
4) розроблення та організація виконання комплексних програм і заходів щодо поліпшення становища соціально вразливих верств населення, внутрішньо переміщених осіб, сімей і громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, всебічне сприяння в отриманні ними соціальних виплат і послуг за місцем проживання / перебування;
5) забезпечення соціальної інтеграції осіб з інвалідністю, сприяння створенню умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю до об’єктів соціальної інфраструктури;
6) забезпечення в межах повноважень контролю за діяльністю виконавчих органів місцевого самоврядування щодо опіки та піклування над повнолітніми недієздатними особами та особами, цивільна дієздатність яких обмежена;
7) реалізація державної політики у сфері оздоровлення та відпочинку дітей, розроблення та виконання відповідних районних програм;
8) реалізація державної політики у сфері оздоровлення осіб з інвалідністю, громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, ветеранів війни, Захисників та Захисниць України, військовослужбовців, які звільнені з військової служби та членів їх сімей/комісованих військовослужбовців та членів їх сімей, соціальної і професійної адаптації військовослужбовців, які звільняються з військової служби, волонтерської діяльності;
9) нагляд за дотриманням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України; проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи;
10) розроблення та організація виконання комплексних програм і заходів з питань запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, протидії торгівлі людьми;
11) забезпечення взаємодії з органами місцевого самоврядування, центрами надання адміністративних послуг щодо надання соціальної підтримки населенню.
Основними завданнями Управління у межах реалізації ветеранської політики є:
1) виконання визначених Мінветеранів, Рівненською обласною державною адміністрацією, Рівненською районною державною адміністрацією районних програм та заходів усіх напрямів підтримки ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності (далі - ветерани), членів сімей таких осіб (дружин/чоловіків, дітей, батьків) і членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України (далі - члени сімей ветеранів), членів сімей зниклих безвісти Захисників і Захисниць України, забезпечення прав і свобод зазначених осіб шляхом багатовимірного, комплексного підходу задля запобігання та усунення їхньої соціальної
та економічної виключності, допомоги та сприяння таким особам, реінтеграції ветеранів та членів сімей ветеранів у громади, спільноти та родини, а також реалізації державної соціальної ветеранської політики;
2) забезпечення соціальної підтримки та соціального захисту ветеранів та членів сімей ветеранів, зокрема забезпечення соціальної та професійної адаптації, зайнятості, підвищення конкурентоспроможності на ринку праці, а також санаторно-курортним лікуванням;
3) подання заявок на фінансування виплат та допомог на підставах і в порядку, визначених чинним законодавством;
4) надання та позбавлення статусів особи з інвалідністю внаслідок війни, члена сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни, члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці;
5) сприяння ветеранам війни, членам сімей ветеранів війни у реалізації їх законних прав та інтересів;
6) виконання державних, галузевих і регіональних програм з питань державної ветеранської політики;
7) підготовка пропозицій до проєктів державних цільових, галузевих і регіональних програм з питань державної ветеранської політики;
8) визначення потреб ветеранів та членів їх сімей на території Рівненського району, внесення пропозицій щодо задоволення таких потреб органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до чинного законодавства;
9) участь в організації надання соціальних послуг і проведення соціальної роботи на території району шляхом надання пропозицій, визначених на основі потреб ветеранів та членів сімей ветеранів;
10) сприяння органам місцевого самоврядування та взаємодія з ними у питаннях соціального захисту ветеранів та членів сімей ветеранів, реалізації прав таких осіб та їхньої реінтеграції у громади, спільноти та родини;
11) участь в інформаційному та методичному забезпеченні надання адміністративних послуг для ветеранів та членів сімей ветеранів через органи місцевого самоврядування, центри надання адміністративних послуг;
12) забезпечення збору, аналізу та надання даних та інформації, необхідної для формування і ведення Єдиного державного реєстру ветеранів війни.
5. Управління відповідно до визначених повноважень виконує такі функції та завдання:
1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Мінсоцполітики, Мінветеранів та забезпечує контроль за їх реалізацією;
2) аналізує стан і тенденції соціального розвитку в межах району та вживає заходів для усунення недоліків;
3) бере участь у підготовці пропозицій до проєктів програм соціально-економічного розвитку району;
4) вносить пропозиції щодо проєкту районного бюджету;
5) забезпечує ефективне та цільове використання відповідних бюджетних коштів;
6) бере участь у підготовці заходів щодо регіонального розвитку;
7) розробляє в межах компетенції проєкти розпоряджень голови районної державної адміністрації – начальника районної військової адміністрації;
8) бере участь у розробленні проєктів розпоряджень голови районної державної адміністрації – начальника районної військової адміністрації, проєктів рішень, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи районної державної адміністрації;
9) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації інформаційні, аналітичні та статистичні матеріали, адміністративну, оперативну звітність з питань, що належать до його компетенції, для подання голові районної державної адміністрації – начальнику районної військової адміністрації;
10) забезпечує проведення заходів щодо запобігання корупції;
11) готує в межах повноважень проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп, бере участь у їх розробленні;
12) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
13) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів обласної та районної рад;
14) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Управління;
15) постійно інформує населення про виконання своїх повноважень визначених законом;
16) виконує повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;
17) забезпечує в межах повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
18) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
19) забезпечує в межах повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
20) забезпечує захист персональних даних;
21) залучає громадські та благодійні організації до виконання соціальних програм і відповідних заходів;
22) здійснює нагляд за дотриманням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України, проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу;
23) забезпечує організацію ефективної співпраці місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування із профспілками та їхніми об’єднаннями, організаціями роботодавців та їхніми об’єднаннями;
24) з питань реалізації заходів соціальної підтримки населення з питань
призначення, нарахування та виплати:
державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю; державної соціальної допомоги на догляд (крім державної соціальної допомоги на догляд особам, зазначеним у пунктах 1–3 частини першої статті 7 Закону України «Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю»); щомісячної компенсаційної виплати непрацюючій працездатній особі, яка доглядає за особою з інвалідністю І групи, одинокими особами, які досягли 80-річного віку; тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку; державної допомоги сім’ям з дітьми; державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям; державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю; тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме; щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею; допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях; допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю; одноразової грошової допомоги особам, які отримали тілесні ушкодження під час участі у масових акціях громадського протесту, що відбулися у період
з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року; одноразової грошової допомоги членам сімей осіб, смерть яких пов’язана з участю в масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року
по 21 лютого 2014 року, а також особам, яким посмертно присвоєно звання Герой України; одноразової грошової допомоги постраждалим особам і внутрішньо переміщеним особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, що спричинені соціальним становищем, внаслідок яких особа частково або повністю не має здатності (не набула здатності або втратила її) чи можливості самостійно піклуватися про особисте (сімейне) життя і брати участь у суспільному житті; інших видів державної підтримки відповідно до законодавства;
одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання «Матигероїня»;
подання заявок та перерахування коштів закладам освіти для виплати соціальних стипендій студентам (курсантам);
подає районній раді під час формування проєкту бюджету пропозиції щодо передбачення у складі видатків коштів на фінансування районних програм соціального захисту та з питань ветеранів і їх соціального забезпечення;
бере участь у роботі комісій з питань соціального захисту населення та ветеранської політики, утворених при районній раді та районній державній адміністрації – районній військовій адміністрації;
сприяє громадянам в отриманні документів, необхідних для призначення окремих видів допомог, субсидій та надання пільг;
формує податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків і сум утриманого з них податку отримувачів державної соціальної допомоги;
проводить інвентаризацію особових справ та особових рахунків осіб, які отримують соціальну допомогу в установленому законодавством порядку;
взаємодіє з органами місцевого самоврядування, центрами надання адміністративних послуг щодо приймання ними документів для надання державної соціальної підтримки, зокрема, із застосуванням програмного комплексу «Інтегрована інформаційна система «Соціальна громада» та формування електронної справи. Забезпечує прийняття рішення про призначення (відмову в призначенні) заявнику державної соціальної підтримки (у разі формування електронної справи – на її підставі) та інформує орган місцевого самоврядування, центр надання адміністративних послуг щодо прийнятого рішення;
організовує прийом документів для призначення усіх видів соціальних допомог, надісланих поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або єдиний державний веб-портал електронних послуг (у разі технічної можливості), та забезпечує розгляд заяв і прийняття рішень відповідно до затверджених стандартів надання послуг;
25) у сфері реалізації державних соціальних гарантій окремим категоріям населення:
організовує призначення та виплату допомоги, компенсацій та надання інших соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до законодавства;
проводить підготовку документів щодо визначення/підтвердження статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
організовує санаторно-курортне лікування осіб з інвалідністю, ветеранів війни, постраждалих учасників Революції Гідності, членів сімей загиблих (померлих) таких осіб, члена сім’ї загиблого (померлого) Захисника чи Захисниці України, жертв нацистських переслідувань, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, а також виплату грошової компенсації вартості санаторно-курортного лікування деяким категоріям населення відповідно до законодавства;
подає пропозиції до проєктів районних програм соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
організовує в межах компетенції роботу з надання пільг (крім пільг з оплати житлово-комунальних послуг, пільг на придбання твердого палива і скрапленого газу) пенсіонерам, особам з інвалідністю, ветеранам війни та праці, одиноким непрацездатним особам та іншим категоріям осіб, які мають право на пільги відповідно до законодавства за рахунок місцевих бюджетів;
встановлює за рішенням органів місцевого самоврядування порядок фінансування пільгового проїзду визначених законодавством категорій громадян;
організовує збір і подання документів для виплати:
одноразової грошової допомоги постраждалим особам та внутрішньо переміщеним особам, які перебувають у складних життєвих обставинах, що спричинені соціальним становищем, внаслідок яких особа частково або повністю не має здатності (не набула здатності або втратила її) чи можливості самостійно піклуватися про особисте (сімейне) життя і брати участь у суспільному житті;
одноразової грошової допомоги особам, які отримали тілесні ушкодження під час участі у масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року;
веде облік внутрішньо переміщених осіб;
аналізує стан виконання комплексних програм та реалізації заходів соціальної підтримки малозабезпечених верств населення, надання встановлених законодавством пільг соціально незахищеним особам і подає голові районної державної адміністрації – начальнику районної військової адміністрації пропозиції з цих питань;
організовує роботу з видачі посвідчень, що дають право на пільгу окремим категоріям громадян відповідно до законодавства;
організовує та проводить виплату одноразової матеріальної допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми;
забезпечує організацію виконання державних бюджетних програм спрямованих на забезпечення ветеранів війни та членів їх сімей послугами із соціальної та професійної адаптації, а також психологічної реабілітації;
26) у сфері надання соціальних послуг населенню, проведення соціальної роботи, а саме:
організовує роботу із визначення потреби територіальних громад району у соціальних послугах, готує і подає районній державній адміністрації - районній військовій адміністрації пропозиції щодо організації надання соціальних послуг відповідно до потреби, створення комунальних установ, закладів і служб – надавачів соціальних послуг, формування соціального замовлення на надання необхідних соціальних послуг недержавними надавачами соціальних послуг;
інформує населення району про надавачів соціальних послуг і послуги, що ними надаються;
проводить моніторинг надання соціальних послуг, оцінює їх якість, контролює роботу комунальних надавачів соціальних послуг, вживає заходів з покращення якості надання соціальних послуг;
забезпечує облік осіб, які звертаються до Управління з питаннями направлення їх в установи та заклади, що надають соціальні послуги, надає консультації з питання оформлення відповідних документів цим особам;
спрямовує та координує діяльність комунальних закладів та установ з питання надання соціальних послуг;
проводить моніторинг та аналіз ефективності проведення соціальної роботи із сім’ями / особами, надання їм соціальних послуг, спрямованих на запобігання потраплянню у складні життєві обставини, та прогнозування їхніх потреб у соціальній підтримці;
подає районній державній адміністрації – районній військовій адміністрації та органам місцевого самоврядування пропозиції щодо створення закладів, установ і служб, які надають соціальні послуги особам і сім’ям, що перебувають у складних життєвих обставинах;
сприяє впровадженню нових соціальних послуг, у тому числі платних, відповідно до законодавства;
забезпечує доступність громадян до соціальних послуг і своєчасність надання відповідно до законодавства;
бере участь у плануванні бюджетних капітальних вкладень на будівництво установ і закладів соціального захисту та соціального обслуговування населення;
підтримує діяльність недержавних надавачів соціальних послуг;
забезпечує взаємодію суб’єктів, що надають соціальні послуги сім’ям (особам), які перебувають у складних життєвих обставинах;
визначає пріоритети соціального замовлення та організовує його проведення;
оцінює конкурсні пропозиції соціальних проєктів, які подаються недержавними надавачами соціальних послуг, на конкурс із залучення бюджетних коштів для надання соціальних послуг;
сприяє громадським, благодійним, релігійним організаціям та окремим волонтерам у наданні допомоги соціально незахищеним громадянам, та в поширенні інформації про організації та установи, що залучають до своєї діяльності волонтерів, фізичних осіб, організації та установи;
у межах компетенції організовує роботу, пов’язану з наданням благодійної (гуманітарної) допомоги соціально незахищеним громадянам і сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах;
сприяє влаштуванню (за потреби) до будинків-інтернатів (пансіонатів) осіб похилого віку, осіб з інвалідністю;
організовує роботу з питань опіки та піклування над повнолітніми недієздатними особами та особами, цивільна дієздатність яких обмежена;
вживає заходів щодо соціального захисту бездомних осіб та запобігання бездомності;
вживає заходів із соціального патронажу осіб, звільнених від відбування покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, бере участь у діяльності спостережної комісії, утвореної районною державною адміністрацією – районною військовою адміністрацією;
сприяє підготовці, перепідготовці та підвищенню кваліфікації соціальних працівників, фахівців із соціальної роботи, працівників установ і закладів системи соціального захисту та обслуговування населення;
27) у сфері соціальної інтеграції осіб з інвалідністю:
проводить роботу з оформлення документів для визначення права осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю на безоплатне та пільгове забезпечення автомобілями;
координує роботу реабілітаційних установ місцевого рівня для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю і сприяє їх розвитку, розглядає пропозиції органів місцевого самоврядування щодо потреби у створенні, реорганізації, ліквідації реабілітаційних установ;
забезпечує направлення осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та дітей віком до трьох років, які належать до групи ризику щодо отримання інвалідності, та інших осіб, до установ, які надають реабілітаційні послуги, відповідно до бюджетних програм;
проводить виплату грошових компенсацій на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування, інших грошових компенсацій, передбачених законодавством;
визначає потреби в забезпеченні осіб з інвалідністю та інших окремих категорій населення автомобілями, санаторно-курортним лікуванням, у компенсаційних виплатах, передбачених законодавством, та направляє узагальнену інформацію Департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації;
подає органам місцевого самоврядування пропозиції щодо потреби в комунальних реабілітаційних установах для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю;
бере участь у створенні безперешкодного середовища для маломобільних категорій населення;
28) у напрямах поліпшення становища сімей, у тому числі сімей з дітьми, багатодітних і молодих сімей, зокрема шляхом оздоровлення та відпочинку дітей; запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, протидії торгівлі людьми:
реалізує заходи та програми, спрямовані на пропагування сімейних цінностей, підвищення рівня правової обізнаності, соціального і правового захисту сімей, надає в межах компетенції підприємствам, установам, організаціям, об’єднанням громадян та окремим громадянам методичну, практичну та консультативну допомогу з питань запобігання домашньому насильству;
сприяє діяльності дитячих клубів та об’єднань за інтересами (у тому числі за місцем проживання), збереженню їхньої мережі та зміцненню матеріально-технічної бази;
взаємодіє з іншими структурними підрозділами районної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, а також з підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, громадянами, об’єднаннями громадян, недержавними організаціями з питань забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків, протидії дискримінації за ознакою статі, протидії торгівлі людьми, організації оздоровлення та відпочинку дітей;
забезпечує виконання програм і заходів щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, запобігання домашньому насильству і насильству за ознакою статі;
забезпечує реалізацію на території району заходів у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі;
забезпечує надання на території району соціальних послуг (у тому числі шляхом соціального замовлення) у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі;
визначає потребу у створенні спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб, забезпечує їх створення та функціонування, здійснює контроль за їхньою діяльністю;
бере участь у підготовці фахівців, до компетенції яких належать питання запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, у тому числі фахівців, які реалізують програми для кривдників;
забезпечує координацію діяльності та взаємодію суб'єктів, які розглядають заяви та повідомлення про вчинення домашнього насильства і насильства за ознакою статі, координує забезпечення застосування заходів для його припинення та надання допомоги постраждалим особам;
забезпечує координацію діяльності та взаємодію суб'єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, на території району;
інформує постраждалих осіб про права, заходи та соціальні послуги, якими вони можуть скористатися;
проводить відповідно до законодавства збір, аналіз і поширення на території району інформації про домашнє насильство і насильство за ознакою статі;
звітує Департаменту соціальної політики облдержадміністрації, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, про виконання повноважень у цій сфері в порядку, визначеному Мінсоцполітикою, що забезпечує формування державної політики у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі;
узагальнює інформацію від органів опіки та піклування у межах своїх повноважень;
забезпечує організацію оздоровлення та відпочинку дітей, реалізацію відповідних програм, сприяє збереженню та розвитку мережі дитячих оздоровчих закладів;
сприяє організації виїзду груп дітей на відпочинок та оздоровлення за кордон;
організовує оздоровлення дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки;
виконує інші повноваження відповідно до Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей»;
забезпечує контроль за діяльністю дитячих закладів оздоровлення та відпочинку незалежно від форм власності та підпорядкування;
надає організаційну, методичну та інформаційну допомогу з питань оздоровлення та відпочинку дітей громадським об'єднанням, фондам, підприємствам, установам, організаціям, дитячим закладам оздоровлення та відпочинку, громадянам;
надає у межах повноважень сім'ям та окремим громадянам консультаційно-методичну допомогу з питань запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статті; забезпечує організацію діяльності спеціалізованих служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі;
забезпечує виконання програм і заходів щодо протидії торгівлі людьми, надає правову, методичну та організаційну допомогу з питань протидії торгівлі людьми підприємствам, установам, організаціям;
забезпечує впровадження національного механізму взаємодії суб'єктів, які реалізують заходи у сфері протидії торгівлі людьми, підготовку документів щодо встановлення статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми;
організовує проведення інформаційних кампаній з питань протидії торгівлі людьми;
забезпечує створення і підтримку пунктів консультування та поширення інформаційно-просвітницьких матеріалів з питань запобігання торгівлі людьми;
вживає заходів для підвищення рівня обізнаності з питань протидії торгівлі дітьми батьків, осіб, які їх замінюють, та осіб, які постійно контактують з дітьми у сферах освіти, охорони здоров'я, культури, фізичної культури та спорту, оздоровлення та відпочинку, судовій та правоохоронній сферах;
організовує роботу з оцінювання потреб та надання допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми; вносить районній державній адміністрації –районній військовій адміністрації пропозиції щодо необхідності створення реабілітаційних центрів для осіб, які постраждали від торгівлі людьми, надає консультаційно-методичну допомогу цим установам;
сприяє створенню дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей;
вживає заходів щодо збереження житла, яке належить дитині-сироті або дитині, позбавленій батьківського піклування, на правах власності або користування;
29) забезпечує ведення централізованого банку даних з проблем інвалідності (ЦБІ), Єдиної інформаційної системи соціальної сфери, Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, Реєстру посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї, системи Електронної соціальної послуги відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною до трьох років , «муніципальна няня», підтримує єдине інформаційне і телекомунікаційне середовище у складі інформаційної інфраструктури Мінсоцполітики та власний сегмент локальної мережі;
30) інформує населення з питань, що належать до його компетенції, роз’яснює громадянам положення нормативно-правових актів з питань, що належать до його компетенції, у тому числі через засоби масової інформації;
31) забезпечує на відповідному рівні реалізацію міжнародних проєктів із соціальних питань;
32) виконує інші передбачені законодавством повноваження;
33) виконує передбачені законодавством функції з питання ветеранської політики:
аналізує стан і тенденції розвитку державної ветеранської політики в межах Рівненського району та вживає заходів для усунення недоліків;
сприяє співпраці з іншими структурними підрозділами райдержадміністрації та органами місцевого самоврядування із організаціями роботодавців та їхніми об’єднаннями, громадськими організаціями ветеранів та громадськими організаціями, що здійснюють діяльність у сфері державної ветеранської політики;
виконує координаційні функції та в межах компетенції реалізує заходи щодо соціального захисту ветеранів та членів їх сімей;
вживає заходів щодо сприяння ветеранам війни, членам сімей ветеранів війни у реалізації їх прав і законних інтересів;
проводить моніторинг на території району:
стану дотримання прав і свобод ветеранів та членів їх сімей;
стану дотримання вимог законодавства щодо соціального захисту ветеранів та членів їх сімей;
бере участь в організації семінарів, засідань за круглим столом та інших заходів у межах компетенції управління;
взаємодіє з структурними підрозділами райдержадміністрації, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями на території району щодо реалізації проєктів і програм у межах своїх повноважень, передбачених законом у сфері державної ветеранської політики;
готує пропозиції до проєктів районних програм з питань державної ветеранської політики, соціального захисту ветеранів та членів сімей ветеранів, зокрема забезпечення психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації, зайнятості, підвищення конкурентоспроможності на ринку праці, а також санаторно-курортним лікуванням, житлом;
надає методичну допомогу з питань надання, позбавлення статусу та видачі посвідчень особам з інвалідністю внаслідок війни, членам сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України.
Здійснює заходи щодо :
переходу від військової служби до цивільного життя військовослужбовців, які звільняються або звільнені із військової служби, з числа ветеранів війни;
розвитку спорту ветеранів та їх фізкультурно-спортивної реабілітації;
вшанування пам’яті ветеранів;
популяризації та забезпечення формування позитивного образу ветерана у суспільстві;
забезпечення прав і свобод ветеранів та членів сімей ветеранів;
виконання районних програм з питань державної ветеранської політики;
забезпечення реалізації державної політики у сфері залучення ветеранів до утвердження української національної та громадянської ідентичності, у тому числі через реалізацію заходів національно - патріотичного та військово-патріотичного виховання;
реалізації на території Рівненського району експериментального проєкту щодо запровадження інституту фахівця із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб в системі переходу від військової служби до цивільного життя та забезпечення досягнення цілей цього проєкту;
координації діяльності та контроль за виконанням структурними підрозділами з питань ветеранської політики територіальних громад завдань і заходів, спрямованих на розв’язання питань, що належать до його компетенції;
сприяння органам місцевого самоврядування та взаємодії з ними у питаннях соціального захисту ветеранів та членів сімей ветеранів, реалізації прав таких осіб та їхньої реінтеграції у громади, спільноти та родини;
участі в інформаційному та методичному забезпеченні надання адміністративних послуг для ветеранів та членів сімей ветеранів через органи місцевого самоврядування, центри надання адміністративних послуг;
забезпечення збору, аналізу та надання даних та внесення інформації, необхідної для формування і ведення Єдиного державного реєстру ветеранів війни;
взаємодії із громадськими та іншими організаціями, волонтерами та благодійниками у питаннях, спрямованих на допомогу та сприяння ветеранам та членам сімей ветеранів у реалізації прав таких осіб та їх реінтеграцію у громади, спільноти та родини.
6. Управління для здійснення повноважень та виконання завдань, що визначені, має право:
1) отримувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів районної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та від їхніх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання визначених завдань;
2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань фахівців інших структурних підрозділів районної державної адміністрації, підприємств, установ, організацій (за погодженням з їхніми керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);
3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи районної державної адміністрації – районної військової адміністрації з питань соціального захисту населення та ветеранської політики;
4) користуватись в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку та комунікації, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
5) скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до його компетенції.
7. Управління соціальної та ветеранської політики Рівненської районної державної адміністрації в установленому законодавством порядку та в межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами районної державної адміністрації, апаратом районної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передання інформації, необхідної для належного виконання визначених для нього завдань та проведення запланованих заходів.
8. Начальника управління соціальної та ветеранської політики Рівненської районної державної адміністрації призначає на посаду та звільняє з посади голова районної державної адміністрації - начальник районної військової адміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням із директором Департаменту соціальної політики та начальником управління з питань ветеранської політики Рівненської обласної державної адміністрації в установленому законодавством порядку.
9. Начальник управління:
1) керує роботою Управління, є персонально відповідальним за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці в Управлінні;
2) подає на затвердження голові районної державної адміністрації - начальнику районної військової адміністрації положення про управління соціальної та ветеранської політики райдержадміністрації;
3) затверджує посадові інструкції працівників управління соціальної та ветеранської політики райдержадміністрації та визначає їх обов’язки;
4) планує роботу управління соціальної та ветеранської політики райдержадміністрації, вносить пропозиції щодо формування планів роботи районної державної адміністрації - районної військової адміністрації;
5) вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи управління соціальної та ветеранської політики райдержадміністрації;
6) звітує перед головою районної державної адміністрації – начальником районної військової адміністрації про виконання управлінням соціальної та ветеранської політики райдержадміністрації визначених для нього завдань і затверджених планів роботи;
7) може входити до складу колегії районної державної адміністрації;
8) вносить пропозиції щодо розгляду на засіданнях колегії питань, які належать до компетенції управління соціальної та ветеранської політики райдержадміністрації, та забезпечує розроблення проєктів відповідних рішень;
9) представляє інтереси управління соціальної та ветеранської політики райдержадміністрації у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами районної державної адміністрації, Департаментом соціальної політики та управління з питань ветеранської політики Рівненської обласної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями – за дорученням керівництва районної державної адміністрації – районної військової адміністрації ;
10) видає в межах повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням;
Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації у Головному територіальному управлінні юстиції у Рівненській області;
11) подає на затвердження голові районної державної адміністрації-начальнику районної військової адміністрації проєкти кошторису та штатного розпису управління соціальної та ветеранської політики Рівненської районної державної адміністрації в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
12) розпоряджається коштами в межах затвердженого головою районної державної адміністрації – начальником районної військової адміністрації кошторису управління соціальної та ветеранської політики райдержадміністрації;
13) здійснює добір кадрів;
14) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців управління соціальної та ветеранської політики райдержадміністрації;
15) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень управління соціальної та ветеранської політики Рівненської районної державної адміністрації;
16) забезпечує дотримання працівниками управління соціальної та ветеранської політики Рівненської районної державної адміністрації правил внутрішнього службового трудового розпорядку та виконавської дисципліни;
17) виконує інші повноваження, визначені законом.
Начальник управління соціальної та ветеранської політики Рівненської районної державної адміністрації здійснює визначені Законом України «Про державну службу» повноваження керівника державної служби у цьому структурному підрозділі.
10. Накази начальника управління соціальної та ветеранської політики Рівненської районної державної адміністрації, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, Мінсоцполітики, Мінветеранів можуть бути скасовані головою районної державної адміністрації - начальником районної військової адміністрації.
11. Начальник управління соціальної та ветеранської політики Рівненської районної державної адміністрації може мати заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади начальником управління соціальної та ветеранської політики Рівненської районної державної адміністрації відповідно до законодавства про державну службу.
12. Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників Управління визначає голова районної державної адміністрації – начальник районної військової адміністрації у межах відповідних бюджетних призначень.
13. Штатний розпис і кошторис Управління затверджує голова районної державної адміністрації – начальник районної військової адміністрації за пропозиціями начальника Управління відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2002 року № 228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ» (зі змінами).
14. Управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах казначейства, печатку із зображенням Державного герба України та своїм найменуванням, власні бланки.