1. Фінансове управління Рівненської районної державної адміністрації (далі – фінансове управління) є структурним підрозділом Рівненської районної державної адміністрації, що утворений головою Рівненської районної державної адміністрації – начальником Рівненської районної військової адміністрації, входить до її складу, підпорядкований голові Рівненської районної державної адміністрації – начальнику Рівненської районної державної адміністрації, а також підзвітний і підконтрольний департаменту фінансів Рівненської обласної державної адміністрації.
2. Фінансове управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України, голови Рівненської районної державної адміністрації – начальника Рівненської районної військової адміністрації, рішеннями Рівненської районної ради, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями фінансового управління є:
забезпечення реалізації державної бюджетної політики на території Рівненського району;
складання прогнозу районного бюджету Рівненського району (далі – прогнозу районного бюджету) та проєкту районного бюджету Рівненського району (далі – проєкту районного бюджету) і подання їх на розгляд до Рівненської районної державної адміністрації – Рівненської районної військової адміністрації;
забезпечення в межах своїх повноважень ефективного і цільового використання бюджетних коштів;
розроблення пропозицій щодо удосконалення методів фінансового і бюджетного планування та здійснення витрат;
проведення разом з іншими структурними підрозділами Рівненської районної державної адміністрації аналізу фінансово-економічного стану Рівненського району, перспектив його подальшого розвитку;
здійснення в межах своїх повноважень державного контролю за дотриманням підприємствами, установами та організаціями законодавства щодо використання ними бюджетних коштів;
здійснення загальної організації та управління виконанням районного бюджету Рівненського району, координація в межах своєї компетенції діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання районного бюджету Рівненського району (далі – районного бюджету).
4. Фінансове управління відповідно до покладених на нього завдань:
1) організовує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів Міністерства фінансів України та здійснює контроль за їх реалізацією;
2) аналізує в межах повноважень стан і тенденції соціально-економічного і культурного розвитку Рівненського району та вживає заходів до усунення недоліків;
3) готує пропозиції щодо фінансового забезпечення заходів соціально-економічного розвитку Рівненського району;
4) вносить пропозиції щодо проєкту районного бюджету;
5) готує пропозиції стосовно доцільності запровадження місцевих податків, зборів, пільг, аналізує соціально-економічні показники розвитку району та враховує їх під час складання проекту районного бюджету;
6) бере участь у:
підготовці заходів щодо регіонального розвитку;
погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;
розробленні проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи Рівненської районної державної адміністрації;
підготовці звітів голові Рівненської районної державної адміністрації – начальнику Рівненської районної військової адміністрації для їх розгляду на сесії районної ради;
розробленні проєктів розпоряджень голови Рівненської районної державної адміністрації – начальника Рівненської районної військової адміністрації;
підготовці балансу фінансових ресурсів району;
7) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
8) розробляє та доводить до головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки бюджетних пропозицій та орієнтовні граничні показники видатків районного бюджету та надання кредитів з районного бюджету на середньостроковий період;
9) здійснює аналіз поданих головними розпорядниками бюджетних коштів, бюджетних пропозицій, на основі якого керівник фінансового управління приймає рішення про включення бюджетних пропозицій до прогнозу районного бюджету;
10) складає прогноз районного бюджету;
11) доводить до відома головних розпорядників бюджетних коштів інструкції з підготовки бюджетних запитів, встановлює строки та порядок подання бюджетних запитів головними розпорядниками бюджетних коштів;
12) проводить під час складання і розгляду проєкту районного бюджету аналіз бюджетного запиту, поданого головним розпорядником бюджетних коштів, щодо відповідності такого проєкту меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетних коштів;
13) приймає рішення про включення бюджетного запиту до пропозицій стосовно проєкту районного бюджету перед поданням його на розгляд Рівненській районній державній адміністрації – Рівненській районній військовій адміністрації;
14) готує самостійно або разом з іншими структурними підрозділами Рівненської районної державної адміністрації інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові Рівненської районної державної адміністрації;
15) організовує роботу з підготовки проєкту районного бюджету, визначає за дорученням керівництва Рівненської районної державної адміністрації – Рівненської районної військової адміністрації порядок і строки подання структурними підрозділами Рівненської районної державної адміністрації матеріалів для підготовки проєкту районного бюджету; складає проєкт районного бюджету; готує пропозиції щодо коштів, які підлягають розподілу між відповідними місцевими бюджетами, або для реалізації спільних проєктів, та подає їх на розгляд керівництву Рівненської районної державної адміністрації – Рівненської районної військової адміністрації;
16) складає і затверджує тимчасовий розпис районного бюджету та розпис районного бюджету, вносить в установленому порядку зміни до розпису районного бюджету, забезпечує протягом бюджетного періоду відповідність зазначеного розпису встановленим бюджетним призначенням;
17) здійснює погодження проєкту паспорта бюджетної програми, що фінансується з районного бюджету, та надсилає його головному розпоряднику для затвердження;
18) проводить в установленому порядку, розрахунки між районним бюджетом та державним, обласним та бюджетами місцевого самоврядування;
19) перевіряє правильність складання і затвердження кошторисів та планів використання коштів установами, підприємствами і організаціями, які фінансуються з районного бюджету;
20) погоджує кошториси, плани асигнувань та штатні розписи структурних підрозділів Рівненської районної державної адміністрації;
21) здійснює за участю органів, що контролюють справляння надходжень до бюджету, прогнозування та аналіз надходження доходів до районного бюджету;
22) в межах своїх повноважень організовує виконання районного бюджету, забезпечує разом з іншими структурними підрозділами Рівненської районної державної адміністрації, органами, що контролюють справляння надходжень до бюджету, територіальними органами казначейства надходження доходів до районного бюджету та вжиття заходів до ефективного витрачання бюджетних коштів;
23) забезпечує захист фінансових інтересів держави;
24) готує і подає Рівненській районній раді офіційні висновки про перевиконання (недовиконання) дохідної частини загального фонду районного бюджету для прийняття рішення про внесення змін до такого бюджету, а також про обсяг залишку коштів загального та спеціального фондів (крім власних надходжень) районного бюджету;
25) проводить моніторинг змін, що вносяться до районного бюджету;
26) за рішенням Рівненської районної ради розміщує тимчасово вільні кошти районного бюджету на вкладних (депозитних) рахунках банків;
27) інформує керівництво Рівненської районної державної адміністрації –
Рівненської районної військової адміністрації про стан виконання районного бюджету за кожний звітний період і подає йому на розгляд річний звіт про виконання районного бюджету та інформації про квартальні звіти;
28) розглядає звернення щодо виділення коштів із резервного фонду бюджету та готує пропозиції щодо прийняття відповідних рішень;
29) проводить в межах своїх повноважень на основі статистичної, фінансової та бюджетної звітності прогнозні розрахунки аналізу економічного і фінансового стану галузей економіки Рівненського району, готує пропозиції щодо визначення додаткових джерел фінансових ресурсів;
30) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян, підприємств, установ і організацій;
31) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів місцевих рад;
32) готує (бере участь у підготовці) у межах своїх повноважень проєкти угод, договорів, меморандумів, протоколів зустрічей делегацій і робочих груп;
33) бере участь у розробленні пропозицій з удосконалення структури Рівненської районної державної адміністрації, готує пропозиції щодо визначення чисельності працівників, фонду оплати їх праці, витрат на утримання Рівненської районної державної адміністрації та здійснює в межах своїх повноважень контроль за витрачанням таких коштів;
34) здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства щодо районного бюджету на всіх стадіях бюджетного процесу;
35) застосовує попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства;
36) приймає рішення про застосування до учасників бюджетного процесу заходів впливу за порушення бюджетного законодавства, визначених пунктами 2-5 та 7 частини першої статті 117 Бюджетного кодексу України, у межах установлених повноважень, на підставі протоколу про порушення бюджетного законодавства або акта ревізії та доданих до них матеріалів, зокрема щодо:
зупинення операцій з бюджетними коштами;
призупинення бюджетних асигнувань;
зменшення бюджетних асигнувань;
повернення бюджетних коштів до відповідного бюджету;
безспірного вилучення коштів з місцевих бюджетів;
37) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є;
38) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;
39) здійснює повноваження, делеговані органами місцевого самоврядування;
40) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці та пожежної безпеки;
41) організовує роботу з укомплектування, зберігання, ведення обліку та використання архівних документів фінансового управління;
42) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
43) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
44) забезпечує захист персональних даних;
45) забезпечує створення належних виробничих та соціально-побутових умов для працівників фінансового управління;
46) здійснює інші передбачені законом повноваження.
5. Фінансове управління має право:
1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів Рівненської районної державної адміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали з питань, що виникають під час складання, розгляду, затвердження і виконання районного бюджету та звітування про його виконання;
2) залучати фахівців інших структурних підрозділів Рівненської районної державної адміністрації, підприємств, установ та організацій, об’єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) до розгляду питань, що належать до компетенції фінансового управління;
3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи Рівненської районної державної адміністрації – Рівненської районної військової адміністрації;
4) користуватися в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
5) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до компетенції фінансового управління.
6. Фінансове управління в установленому законодавством порядку та у межах своїх повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами, апаратом Рівненської районної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.
7. Фінансове управління очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою Рівненської районної державної адміністрації – начальником Рівненської районної військової адміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням з департаментом фінансів Рівненської обласної державної адміністрації в установленому законодавством порядку.
8. Начальник фінансового управління:
1) здійснює керівництво фінансовим управлінням, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє створенню належних умов праці у фінансовому управлінні;
2) подає на затвердження голові Рівненської районної державної адміністрації – начальнику Рівненської районної військової адміністрації положення про фінансове управління;
3) затверджує положення про структурні підрозділи фінансового управління та посадові інструкції працівників фінансового управління, розподіляє обов’язки між працівниками фінансового управління;
4) планує роботу фінансового управління, вносить пропозиції щодо формування планів роботи Рівненської районної державної адміністрації;
5) вживає заходів до удосконалення організації та підвищення ефективності роботи фінансового управління;
6) звітує перед головою Рівненської районної державної адміністрації – начальником Рівненської районної військової адміністрації про виконання покладених на фінансове управління завдань та затверджених планів роботи;
7) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;
8) представляє інтереси фінансового управління у відносинах з іншими структурними підрозділами Рівненської районної державної адміністрації, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями – за дорученням голови Рівненської районної державної адміністрації – начальника Рівненської районної військової адміністрації;
9) видає у межах своїх повноважень накази, організовує здійснення контролю за їх виконанням.
Накази нормативно-правового характеру, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, підлягають державній реєстрації у Західному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції;
10) затверджує розпис доходів і видатків районного бюджету на рік та тимчасовий розпис на відповідний період, забезпечує відповідність розпису районного бюджету встановленим бюджетним призначенням;
11) подає на затвердження голові Рівненської районної державної адміністрації – начальнику Рівненської районної державної адміністрації проєкти кошторису та штатного розпису фінансового управління у межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці його працівників;
12) розпоряджається коштами у межах затвердженого в установленому порядку кошторису фінансового управління;
13) призначає на посаду і звільняє з посади працівників фінансового управління;
14) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців фінансового управління;
15) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень фінансового управління;
16) забезпечує дотримання працівниками фінансового управління правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни
17) здійснює інші повноваження, визначені законом;
9. Накази начальника фінансового управління, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України та Мінфіну, можуть бути скасовані головою Рівненської районної державної адміністрації – начальником Рівненської районної військової адміністрації, Мінфіном або директором департаменту фінансів Рівненської обласної державної адміністрації.
10. Фінансове управління утримується за рахунок коштів державного бюджету, якщо інше не передбачено законом.
11. Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників фінансового управління визначається в межах відповідних бюджетних призначень у встановленому законодавством порядку.
12. Штатний розпис та кошторис фінансового управління затверджуються в установленому законодавством порядку.
13. Начальник фінансового управління має заступника, який призначається на посаду та звільняється з посади начальником управління.
14. Фінансове управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки.