І. Загальні положення
1. Відділ управління персоналом апарату районної державної адміністрації (далі відділ) є структурним підрозділом апарату районної державної адміністрації.
2. Відділ прямо підпорядковується керівнику апарату районної державної адміністрації.
3. У своїй діяльності відділ керується Конституцією України, Кодексом законів про працю України, Законом України "Про державну службу" та іншими законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, розпорядженнями голови облдержадміністрації та райдержадміністрації, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами з питань управління персоналом та державної служби. У питаннях організації і застосування методики проведення кадрової роботи та державної служби відділ керується також відповідними актами та рекомендаціями Національного агентства України з питань державної служби, Міністерства соціальної політики України, Міністерства юстиції України, інших центральних органів виконавчої влади і їх територіальних органів.
4. Структура відділу, чисельність його працівників та Положення про відділ затверджуються в установленому порядку головою районної державної адміністрації за поданням керівника апарату райдержадміністрації.
Чисельність відділу визначається з розрахунку до 20 осіб на одного спеціаліста.
ІІ. Основні завдання, функції та права відділу
1. Основними завданнями відділу є:
1) реалізація державної політики з питань управління персоналом;
2) забезпечення здійснення керівником апарату районної державної адміністрації своїх повноважень з питань управління персоналом;
3) здійснення аналітичної та організаційної роботи з кадрового менеджменту;
4) добір персоналу районної державної адміністрації;
5) прогнозування розвитку персоналу, заохочення працівників до службової кар’єри, підвищення рівня їх професійної компетентності;
6) організаційно-методичне керівництво та контроль за роботою з персоналом у структурних підрозділах районної державної адміністрації;
7) документальне оформлення вступу на державну службу, її проходження та припинення.
2. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
1) організовує роботу щодо розробки структури районної державної адміністрації;
2) вносить пропозиції керівнику апарату районної державної адміністрації з питань удосконалення управління персоналом та кадрового менеджменту;
3) здійснює аналітично-консультативне забезпечення роботи керівника апарату районної державної адміністрації з питань управління персоналом;
4) контролює розроблення посадових інструкцій державних службовців районної державної адміністрації, які затверджує керівник апарату районної державної адміністрації, а також переглядає їх на відповідність встановленим законодавством вимогам;
5) проводить роботу щодо створення сприятливого організаційного та психологічного клімату, формування корпоративної культури у колективі, розв’язання конфліктних ситуацій;
6) вивчає потребу в персоналі на вакантні посади та вносить відповідні пропозиції керівнику апарату районної державної адміністрації;
7) приймає документи від кандидатів на зайняття вакантних посад державної служби категорій "Б" та "В", проводить перевірку документів, поданих кандидатами, на відповідність встановленим законом вимогам, повідомляє кандидатів про результати такої перевірки та подає їх на розгляд конкурсної комісії, здійснює інші заходи щодо організації конкурсного відбору;
8) розробляє спеціальні вимоги до осіб, які претендують на зайняття посад державної служби категорій "Б" і "В";
9) надсилає кандидатам на зайняття вакантних посад державної служби категорій "Б" та "В" письмові повідомлення про результати конкурсу;
10) за дорученням керівника апарату районної державної адміністрації перевіряє дотримання вимог законодавства про працю та державну службу, правил внутрішнього службового розпорядку;
11) у межах своєї компетенції здійснює заходи для забезпечення службової дисципліни, оформляє документи, пов'язані з проведенням службового розслідування та застосуванням дисциплінарних стягнень;
12) разом з іншими структурними підрозділами районної державної адміністрації та її апарату:
організовує роботу щодо розробки положень про структурні підрозділи;
опрацьовує штатний розпис;
спільно з відділом фінансово-господарського забезпечення апарату районної державної адміністрації організовує роботу щодо мотивації працівників районної державної адміністрації;
забезпечує планування службової кар’єри, планомірне заміщення посад державної служби підготовленими фахівцями згідно з вимогами до професійної компетентності та стимулює просування по службі з урахуванням професійної компетентності та сумлінного виконання своїх посадових обов’язків;
розробляє річні плани роботи з кадрами;
13) організовує проведення внутрішніх навчань державних службовців районної державної адміністрації;
14) здійснює планування професійного навчання державних службовців районної державної адміністрації;
15) узагальнює потреби державних службовців у підготовці, спеціалізації та підвищенні кваліфікації і вносить відповідні пропозиції керівнику апарату районної державної адміністрації;
16) разом із державним службовцем складає індивідуальну програму підвищення рівня професійної компетентності за результатами оцінювання його службової діяльності;
17) веде встановлену звітно-облікову документацію, готує державну статистичну звітність з кадрових питань;
18) аналізує кількісний та якісний склад державних службовців;
19) надає консультативну допомогу з питань управління персоналом керівникам структурних підрозділів районної державної адміністрації;
20) обчислює стаж роботи та державної служби;
21) здійснює контроль за додержанням законодавства про державну службу, про працю та станом управління персоналом у структурних підрозділах районної державної адміністрації;
22) розглядає пропозиції та готує документи щодо заохочення та нагородження працівників районної державної адміністрації, веде відповідний облік;
23) організовує складення Присяги державного службовця особою, яка вперше вступає на державну службу, оформляє документи про присвоєння відповідних рангів державним службовцям;
24) ознайомлює державних та недержавних службовців з правилами внутрішнього службового та трудового розпорядків районної державної адміністрації, посадовими інструкціями та іншими документами з проставленням ними підписів та дати ознайомлення;
25) оформляє і видає державному службовцю службове посвідчення;
26) забезпечує підготовку матеріалів щодо призначення на посади та звільнення з посад працівників;
27) здійснює контроль за встановленням надбавок за вислугу років;
28) формує графік відпусток працівників, готує проєкти розпоряджень (наказів) щодо надання відпусток персоналу, контролює їх надання та веде облік;
29) здійснює роботу, пов’язану із заповненням, обліком і зберіганням трудових книжок та особових справ працівників районної державної адміністрації;
30) оформляє і видає довідки з місця роботи працівника;
31) опрацьовує листки тимчасової непрацездатності;
32) у межах компетенції готує розпорядчі документи про відрядження працівників районної державної адміністрації;
33) готує у межах компетенції документи щодо призначення пенсій працівникам районної державної адміністрації;
34) забезпечує видачу у встановленому порядку звільненій особі копії акта про звільнення, належно оформленої трудової книжки;
35) у межах компетенції проводить разом з іншими структурними підрозділами роботу щодо укладання, продовження строку дії, розірвання контрактів з керівниками державних, комунальних підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління районної державної адміністрації, а також бере участь у здійсненні заходів з перевірки виконання умов контрактів у порядку, встановленому законодавством;
36) здійснює заходи щодо організації проведення оцінювання результатів службової діяльності державних службовців;
37) здійснює організаційні заходи щодо своєчасного подання державними службовцями відомостей про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік;
38) забезпечує організацію проведення спеціальної перевірки щодо осіб, які претендують на зайняття посад державної служби;
39) забезпечує організацію проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України "Про очищення влади", готує довідку про її результати;
40) здійснює облік військовозобов’язаних і призовників та бронювання військовозобов’язаних в апараті районної державної адміністрації, забезпечує контроль за станом військового обліку військовозобов’язаних і призовників в структурних підрозділах районної державної адміністрації;
41) розглядає звернення громадян, підприємств, установ та організацій, посадових осіб, запити та звернення народних депутатів, запити на інформацію з питань управління персоналом;
42) проводить іншу роботу, пов’язану із застосуванням законодавства про працю та державну службу.
3. Відділ має право:
1) спільно з іншими структурними підрозділами перевіряти і контролювати дотримання правил внутрішнього службового та трудового розпорядків, вимог законодавства про працю та державну службу в апараті та структурних підрозділах районної державної адміністрації та здійснювати контроль за додержанням законодавства про працю у структурних підрозділах районної державної адміністрації;
2) взаємодіяти зі структурними підрозділами районної державної адміністрації та її апарату, підпорядкованими організаціями, державними органами та органами місцевого самоврядування з питань, що належать до його компетенції;
3) одержувати у встановленому законодавством порядку від працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації інформацію, матеріали та пояснення (у тому числі письмові), необхідні для здійснення покладених на нього функцій та завдань;
4) брати участь у конференціях, семінарах, нарадах та інших заходах з питань управління персоналом та організаційного розвитку;
5) на обробку персональних даних фізичних осіб відповідно до законодавства з питань захисту персональних даних для виконання покладених на нього повноважень;
6) за дорученням керівника апарату районної державної адміністрації представляти районну державну адміністрацію в інших органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях з питань, що належать до її компетенції.
ІІІ. Керівник відділу управління персоналом
1. Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади керівником апарату районної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу.
На посаду начальника відділу призначається особа, яка відповідає вимогам, встановленим Законом України "Про державну службу".
Начальник відділу може одночасно виконувати функції заступника керівника апарату райдержадміністрації.
2. Начальник відділу:
1) здійснює безпосереднє керівництво діяльністю відділу, організовує планування його роботи та забезпечує виконання покладених на нього завдань і функцій;
2) розробляє і здійснює заходи щодо поліпшення організації та підвищення ефективності роботи відділу;
3) забезпечує додержання працівниками відділу правил внутрішнього службового розпорядку;
4) вносить керівнику державної служби пропозиції щодо штатної чисельності, структури та штатного розпису районної державної адміністрації, призначення, звільнення з посади, заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників;
5) визначає розподіл обов’язків між працівниками відділу, координує та контролює їх діяльність;
6) організовує та скликає в установленому порядку наради з питань, що належать до компетенції відділу;
7) підписує акт передачі справ і майна, у разі звільнення державного службовця з посади чи переведення на іншу посаду, разом з уповноваженою особою та державним службовцем, який звільняється;
8) здійснює контроль за дотриманням працівниками відділу законодавства з питань захисту персональних даних та встановленого порядку обробки персональних даних;
9) виконує інші обов'язки, покладені на нього.
Начальник відділу здійснює свої функції на підставі посадової інструкції, затвердженої керівником апарату районної державної адміністрації.
Начальник відділу може мати заступника, який призначається на посаду і звільняється з посади керівником апарату районної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу.
3. На посади інших працівників відділу призначаються особи, які відповідають вимогам, встановленим Законом України "Про державну службу".
Працівники відділу призначаються на посаду та звільняються з посади керівником апарату районної державної адміністрації.
Працівники відділу здійснюють свої функції на підставі посадових інструкцій, затверджених керівником апарату районної державної адміністрації та погоджених начальником відділу.
ІV. Заключні положення
1. Відділ може мати свою печатку.
2. Робота відділу проводиться згідно з планами роботи відділу та районної державної адміністрації.
3. Працівники відділу для належної роботи і підвищення кваліфікації забезпечуються окремим приміщенням, відповідно обладнаними місцями для зберігання документів, телефонним та електронним зв’язком, сучасними комп’ютерами та оргтехнікою, транспортом для виконання службових обов’язків, а також законодавчими та іншими нормативно-правовими актами і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою з питань кадрової роботи та державної служби.
4. Покладання на відділ завдань, не передбачених цим Положенням, і таких, що не стосуються питань управління персоналом, організаційного розвитку та державної служби, не допускається.