Додаток 2
до Порядку передачі документації для надання
висновку з оцінки впливу на довкілля та фінансування
оцінки впливу на довкілля
Дата:
(дата офіційного опублікування в Єдиному реєстрі
з оцінки впливу на довкілля
(автоматично генерується програмними засобами ведення
Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля
не зазначається суб’єктом господарювання)
Реєстраційний номер 10534
(реєстраційний номер справи про оцінку впливу
на довкілля планованої діяльності
(автоматично генерується програмними засобами
ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля,
для паперової версії зазначається суб’єктом господарювання)
ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "РІВНЕАЗОТ" 05607824
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ
або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця,
ідентифікаційний код або серія та номер паспорта
(для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті) інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання. Україна, 35331, Рівненська обл., Рівненський р-н, село Городок, вул.Штейнгеля барона, будинок 139А 380980821381 (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи. Планована діяльність, її характеристика. Здійснення операцій оброблення небезпечних відходів при експлуатації діючої дільниці регенерації спрацьованих олив, складу свіжих і регенерованих олив цеху Аміак-2 ПрАТ "РІВНЕАЗОТ". Дільниця регенерації спрацьованих олив, складу свіжих і регенерованих олив введена в експлуатацію з 1973 р., в 1986 році було проведено реконструкцію. Дільниця призначена для зберігання свіжих, спрацьованих і регенерованих олив, видача олив споживачу. Господарська діяльність у сфері поводження з небезпечними відходами до 2024 року здійснювалась згідно ліцензії серії АВ №586933 від 25.06.2011 р. "Поводження з небезпечними відходами", (наказом Міністерства екології та природних ресурсів №99 від 15.03.2016 р. переоформлено на безстрокову). Ліцензія втратила чинність з 09.01.2024 р. Наказом Міндовкілля №818 від 10.07.2024 р. прийнято рішення про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами на комплекс операцій із збирання та оброблення небезпечних відходів (R9, R13) на ПрАТ "РІВНЕАЗОТ" (13 02 08* - відходи мінеральних масел, не придатні для використання за призначенням). Термін дії ліцензії – безстроковий. На промисловому майданчику у окремо розташованому залізо-бетонному піддоні відкритого складу розташовані ємності для зберігання свіжих олив загальним об’ємом 1065 м3. Дане обладнання не зв’язане технологічними потоками з обладнанням на якому здійснюються операції з оброблення відходів, але входить до дільниці регенерації спрацьованих олив, складу свіжих і регенерованих олив цеху Аміак-2. Технічна альтернатива 1. Зберігання відходів перед здійсненням операції з регенерації спрацьованих олив методом відстоювання, фільтрації і центрифугування оливи. Згідно технічних даних проектна потужність регенерації – 15 м3 оливи на добу. Спрацьовані оливи надходять безпосередньо в сховища спрацьованих олив. З автоцистерн і бочок олива зливається в семисекційний бак (кожна марка оливи у відповідну секцію). Для зберігання спрацьованих олив наявні чотири ємності загальним об'ємом 40 м3. Очищення спрацьованих олив здійснюється на установці регенерації індустріальної турбінної оливи та трансформаторного масла методом відстоювання, фільтрування і центрифугування оливи. Регенерація спрацьованих олив Із бака олива насосом перекачується у відповідні ємності (сховища), з яких насосами олива подається на установку регенерації у відстійник, де олива підігрівається і відстоюється від механічних домішок (металеві частинки від зношення деталей обладнання). Після відстійника олива проходить через оливоуловлювач, де відбувається уловлення оливи зі стоків і далі надходить в збірник для додаткового очищення від води і механічних домішок. Після цього олива надходить в оливоочищувальну установку, де проходить остаточна регенерація спрацьованих олив. Очищена (регенерована) олива зберігається в ємностях для зберігання регенерованих олив загальним об'ємом 70 м3 (7 ємностей по 10 м3 кожна). Відходами процесу регенерації є суміш масла, води і механічних домішок, яка збирається в двох дренажних баках загальним об’ємом 4м3 та надходить на зберігання в ємностях відходів загальним об’ємом 20 м3 (2 ємності по 10 м3 кожна). По мірі накопичення відходи передаються стороннім організаціям, які мають дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами. Усі відходи є небезпечними: код відходів згідно Національного переліку відходів 13 02 08* (для спрацьованих олив), 13 05 02* (для відходів станції регенерації олив). Очищена (регенерована) олива використовується у подальших технологічних процесах. У процесі регенерації передбачено утворення рідких відходів (суміш масла, води і механічних домішок) 0,05 т/на 1 т регенерованої оливи, тверді та газоподібні відходи відсутні. Наявне одне джерело викиду в атмосферне повітря від витяжної системи вентиляції з приміщення машинного залу сепараторів оливи корп. 152. Стічні води після регенерації олив, скидаються в госпфекальну каналізацію. Технічна альтернатива 2. Використання спрацьованих олив у якості палива (окремого чи комплексного) для опалювальних установок.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи. Рівненська обл. Рівненський р-н Городок вул. Штейнгеля барона, буд. 139А 3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності. Городоцька ОТГ Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Рівненська обл. Рівненський р-н Городок вул. Штейнгеля барона, буд. 139А. Діючий промисловий майданчик дільниці регенерації спрацьованих олив цеху Аміак-2 розташований на території ПрАТ "РІВНЕАЗОТ", корп. 152, площа дільниці – 4678 м2.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Рівненська обл. Рівненський р-н Городок вул. Штейнгеля барона, буд. 139А. Територіальна альтернатива 2 для даної планованої діяльності не розглядалася, оскільки дільниця регенерації спрацьованих олив, складу свіжих і регенерованих олив цеху Аміак-2 є діючим об'єктом.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності. Визначається забезпеченням робочими місцями робітників ПрАТ "РІВНЕАЗОТ", сплатою податків у місцевий бюджет, покращенням економічної ситуації регіону. Планована діяльність є безпечна для робітників підприємства та населення прилеглих територій і відповідає діючому природоохоронному законодавству.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо). Здійснення операцій у сфері управління небезпечними відходами (зберігання, оброблення) здійснюється на дільниці регенерації спрацьованих олив, складу свіжих і регенерованих олив. Відомості про матеріально-технічну базу: Зберігання відходів : - семисекційний бак спрацьованої оливи об’ємом 1 м3 - ємності для зберігання спрацьованих олив – 4 шт. по 10 м3 кожна; - дві ємності відходів об’ємом по 10 м3 кожна; - дві ємності для тимчасового зберігання відходів (дренажні баки) об’ємом по 2 м3 кожна. Регенерація спрацьованих олив: - два відстійники спрацьованих олив об’ємом 1 м3 кожний; - двох оливоочищувальних установки з оливо очищувальними машинами типу ПСМ 1-3000 та трьох оливоочищувальних установок з оливоочищувальною машиною типу ПСМ 2-4; - двох фільтр пресів ФП-2-3000; - шести збірників для оливи об’ємом 1 м3 кожний; - оливоуловлювач об’ємом 0,4 м3; - насосне обладнання; - склад регенерованих олив (сім ємностей для зберігання регенерованих олив об’ємом по 10 м3 кожна). Можливий незначний вплив на навколишнє середовище при виконанні ремонтних робіт.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. При виконанні проекту "Склад та регенерація масел" були враховані екологічні, санітарногігієнічні, протипожежні, містобудівні і територіальні обмеження згідно з вимогами чинних нормативних документів. Екологічні обмеження встановлені згідно з природоохоронним законодавством України. Врахування специфіки впливу управління небезпечними відходами на навколишнє середовище проводиться відповідно до вимог чинного законодавства. Обмеження впливу регламентується: - на повітряне середовище – шляхом дотримання вимог не перевищення значень гранично допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених місць; - на водне середовище – у відповідності до Водного кодексу України і інших чинних нормативно-правових актів. Водоспоживання та водовідведення залишаються в межах існуючого дозволу на спецводокористування; - на ґрунти – шляхом дотримання ГДК забруднюючих речовин у ґрунті, нормативів радіаційної безпеки, дотримання вимог Земельного Кодексу України, Закону України «Про охорону земель, Закону України «Про управління відходами»; - на рослинний і тваринний світ – у відповідності до законодавчих вимог щодо збереження біорізноманіття об’єктів рослинного і тваринного світу, збереження умов місцезростання об’єктів рослинного світу, недопустимості погіршення середовища існування, шляхів міграції й умов розмноження диких тварин, запобігання небажаним змінам природних угрупувань та негативному впливу на них господарської діяльності, тощо; - по загальних санітарних нормах – дотримання вимог Закону України «Про систему громадського здоров’я», дотримання розмірів нормативної санітарно-захисної зони; - по акустичному впливу – допустимі рівні шуму; - дотримання меж землевідведення. щодо технічної альтернативи 2. Аналогічно до технічної альтернативи 1 плюс додаткові викиди від процесів горіння: діоксид сірки, речовини у вигляді суспендованих твердих частинок, недиференційованих за складом, НМЛОСи, оксиди азоту, оксиди вуглецю. щодо територіальної альтернативи 1. Територія діючої дільниці регенерації спрацьованих олив цеху Аміаку-2 знаходиться у межах відведеної земельної ділянки підприємства ПрАТ «РІВНЕАЗОТ» поза межами зон охорони пам’яток культурної спадщини, меж історичних ареалів, зон охоронюваного ландшафту, зон охорони археологічного культурного шару, охоронних зон об’єктів природно-заповідного фонду. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядалася
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. Вивчення інженерно-геологічних, гідрологічних умов та фізико-механічних властивостей ґрунтів ділянки регенерації спрацьованих олив цеху Аміаку-2 був здійснений на стадії проектування. Установку побудовано відповідно до державних будівельних норм. Засобами захисту навколишнього природного середовища від забруднення є розташування обладнання та ємностей (сховищ) на бетонній основі, їх гідроізоляція, облаштування ємностей показниками верхнього рівня для запобігання переливу рідин, герметичність обладнання, трубопроводів, зливо-наливних пристроїв та арматури. Експлуатація технологічного обладнання та споруд установки регенерації олив повинна здійснюватися згідно з технологічним регламентом, вимогами технічної документації по його застосуванню (технічних паспортів), які надаються виробником обладнання, затверджених інструкцій з охорони праці. Дані засоби не допускають забруднення ґрунтів, підземних та поверхневих водних об’єктів. Додаткового екологоінженерного захисту не потребують. Інженерна підготовка і захист території здійснюються існуючою інфраструктурою. щодо технічної альтернативи 2. Реконструкція існуючого газового котельного обладнання для можливості спалювання відпрацьованих олив (встановлення газомазутних пальників, впровадження додаткових газоочисних установок для очистки продуктів згорання), додаткові капіталовкладення, коригування діючого дозволу на викиди. щодо територіальної альтернативи 1. Діюча дільниця регенерації спрацьованих олив цеху Аміак-2 повністю облаштована, здійснено планування під’їзних шляхів, налагоджена логістика з транспортування відходів. Земельна ділянка використовується на праві постійного користування. Господарська діяльність здійснювалась згідно ліцензії серії АВ №586933 від 25.06.2011 р. Поводження з небезпечними відходами, (наказом Міністерства екології та природних ресурсів №99 від 15.03.2016 р. переоформлено на безстрокову. Наказом Міндовкілля №818 від 10.07.2024 р. прийнято рішення про видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами ПрАТ "РІВНЕАЗОТ". Термін дії ліцензії – безстроковий. Вплив на довкілля мінімізований. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядалася
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1. Вплив на довкілля розглядався тільки при експлуатації діючої дільниці регенерації олив: - на клімат і мікроклімат – не передбачається; - на повітряне середовище – зумовлений утворенням викидів забруднюючих речовин у навколишнє середовище від вентсистеми машинного залу сепараторів оливи дільниці регенерації спрацьованих олив. Зона впливу установки регенерації олив обмежується територією підприємства; - акустичний вплив – шумове забруднення буде незначним та не матиме впливу за межами території підприємства; - на водне середовище – зумовлений періодичним зливом стічних вод, з концентрацією оливи не більше 1мг/дм3, у госпфекальну каналізацію підприємства і подальшою подачею на очисні споруди підприємства (цех НіОПСвод); - на геологічне середовище – вплив відсутній, установка регенерації спрацьованих олив діюча, виконання додаткових будівельних робіт не передбачено; - на ґрунт – тимчасовий негативний у разі виникнення аварійних ситуацій, прийнятний – при дотриманні технологічного регламенту з експлуатації об’єкту; - на рослинний і тваринний світ – не очікується, установка регенерації спрацьованих олив діюча, виконання додаткових будівельних робіт не передбачено; - на техногенне середовище – тимчасовий негативний вплив у разі виникнення аварійних ситуацій, прийнятний – при дотриманні технологічного регламенту експлуатації; - на соціальне середовище – позитивний вплив у вигляді вдосконалення процесу управління відходами підприємства, надання робочих місць населенню прилеглих територій, сплатою податків у місцевий бюджет. щодо технічної альтернативи 2. Аналогічно до технічної альтернативи 1 щодо територіальної альтернативи 1. Територія діючої дільниці регенерації спрацьованих олив цеху Аміаку-2 знаходиться у межах території підприємства, використання додаткових площ не передбачається, вплив - відповідно до існуючих чинних природоохоронних документів (дозволів). щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядалася
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”). Перша категорія 8 Управління відходами Управління відходами: об’єкти оброблення небезпечних відходів; об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю 100 тонн на добу або більше;"
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав). Підстав немає
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД у відповідності із п.2 ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059- VIII від 23 травня 2017 року.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості. Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення. У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження. Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля. На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення. У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій. У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності. Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Відповідно до п. 1 Статті 11 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» рішенням про провадження планованої діяльності буде отримання: 1. Висновку з оцінки впливу на довкілля. 2. Дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів. 3. Документів на право провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами. (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , 03035, м. Київ, вул. Василя Липківського, 35, OVD@mepr.gov.ua, (044) 206-31-40; (044) 206-31-50, Заступник директора Департаменту – начальник відділу оцінки впливу на довкілля Грицак Олена Анатоліївна (найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}