Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля ПАТ "ІВАНО-ДОЛИНСЬКИЙ СПЕЦКАР'ЄР"
опубліковано 23 жовтня 2024 року о 11:35

ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ІВАНО-ДОЛИНСЬКИЙ СПЕЦКАР'ЄР" 05471862 (повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті) інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля. 1. Інформація про суб’єкта господарювання. Україна, 35042, Рівненська обл., Костопільський р-н, село Базальтове, ВУЛИЦЯ БАЗАЛЬТІВСЬКА, 10 (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону) 2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи. Планована діяльність, її характеристика. Івано-Долинське родовище базальтів знаходиться на території Головинської сільської ради Рівненського району Рівненської області. На даний час розробку базальтів проводить ПрАТ «Івано-Долинський спецкар’єр», відповідно до Спеціального дозволу на користування надрами за №950 від 07.07.1997 (термін дії – до 15.05.2037). Площа Івано-Долинського родовища базальтів, відповідно до Спеціального дозволу на користування надрами, складає 134,9 га. Підприємство розробляє родовище окремими ділянками і уступами з визначенням напрямку використання видобутої сировини і має в своєму складі наступні об’єкти: кар’єри по видобуванню базальтів №2, №4 та №5, дробильно-сортувальні цехи та каменерізальний цех. Планованою діяльністю передбачено продовження видобування корисної копалини з розширенням меж кар’єрів №2 та №4. До початку провадження планованої діяльності з видобування базальтів передбачено здійснити знесення зелених насаджень, які перебувають у постійному користуванні ДП «Костопільське лісове господарство». Ведення гірничих робіт передбачено наступними технологічними процесами: проведення розкривних робіт; видобування корисної копалини; навантаження гірничої маси в автотранспорт; транспортування гірничої маси; переробка гірничої маси; відвантаження готової продукції. Контактний номер телефону: + 38 (03657) 2-22- 62. Технічна альтернатива 1. Технічною альтернативою 1 передбачається розроблення родовища базальтів відкритим кар’єрним способом із здійсненням буро-вибухових робіт методом свердловинних зарядів. Технічна альтернатива 2. Технічною альтернативою 2 передбачається застосування землерийно-фрезерної машини, яка виконує відділення корисної копалини від масиву породи робочим органом – фрезерний барабан з периферійно розташованими зубами з твердих сплавів. 3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи. Рівненська обл. Рівненський р-н Базальтове 3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності. Головинська сільська територіальна громада. Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Рівненська обл. Рівненський р-н Базальтове . Плановану діяльність з продовження видобування корисної копалини передбачено здійснювати на території Головинської сільської ради Рівненського району Рівненської області. Розширення меж кар’єру №2 передбачено на земельній ділянці з кадастровим номером 5623480800:06:001:0008, площею 2,87 га; кар’єру №4 – на земельній ділянці з кадастровим номером 5623480800:06:028:0308, площею 3,8 га. Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Рівненська обл. Рівненський р-н Базальтове . Територіальна альтернатива провадження планованої діяльності не розглядається, у зв’язку з тим, що плановану діяльність передбачається здійснювати в межах діючих до 15.07.2037 Спеціального дозволу на користування надрами за №950 від 07.07.1997 та Акту про надання гірничого відводу за №3365 від 15.08.2018. 4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності. Соціально-економічний вплив від діяльності підприємства носить позитивний характер. Найбільш важливим із соціально-економічних факторів є можливість поповнення державного та місцевого бюджетів за рахунок податків, зарахування рентної плати за користування надрами, земельними ділянками, поліпшення загального соціально-економічного стану регіону та забезпечення базальтовою сировиною каменеобробні підприємства, буто-щебеневою сировиною та блоками з каменю дорожньо-будівельні організації і населення. 5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо). Площа Івано-Долинського родовища базальтів, відповідно до Спеціального дозволу на користування надрами, складає 134,9 га. Загальні балансові запаси Івано-Долинського родовища базальтів, затверджені протоколом Державної комісії України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України (ДКЗ України) за №3775 від 22.12.2016, становлять: сировина для виробництва блоків і облицювальних виробів (тис.м3): кат. B+C1 – 255, С2 – 123,4; сировина для виробництва штапельних волокон (тис.т): кат. А+B+C1 – 18190,9, С2 – 1034,6; бутощебенева сировина (тис. м3): кат. А+B+C1 – 3350,3, С2 – 544,8; позабалансові – кат. В – 517,5; крейда для вапнування кислих ґрунтів (тис.т): кат. B – 88,02; позабалансові – кат. В – 77,7. Річна потужність корисної копалині (базальти) в щільному тілі складає 100 тис.м3, в тому числі: бутощебенева сировина – 40 тис.м3; сировина для виробництва штапельних волокон – 49 тис.м3; блочна сировина (середній вихід блоків – 19,5%) – 11 тис.м3. Річна продуктивність дробарносортувальних цехів (ДСЦ) – 85 тис.м3, каменерізального цеху – 328 м3. Планованою діяльністю передбачено продовження видобування корисної копалини з розширенням меж кар’єрів №2 та №4. До початку провадження планованої діяльності передбачено здійснити знесення зелених насаджень, які перебувають у постійному користуванні ДП «Костопільське лісове господарство» – Базальтівське лісництво кв 16 вид 24, 27-30 та кв 15 вид 21-25, 31. Дані лісові насадження відносяться до 3 категорії лісів (Ліси уздовж берегів річок, навколо озер, водойм та ін.) та 4 категорії лісів (Експлуатаційні ліси) і не включені до фонду рубок головного користування. Під час знесення зелених насаджень планується суцільна система рубок. Спосіб рубки лісонасаджень – вузько лісосічні рубки шириною менше 50 м. Комплекс лісосічних робіт, включаючи підготовку лісосік до рубки, передбачається проводити способами, які виключатимуть або обмежуватимуть негативний вплив на стан лісів та їх відтворення. Розробку корисної копалини передбачено здійснювати відкритим кар’єрним способом буро-вибуховим методом (технічна альтернатива 1) або з використанням землерийно-фрезерної машини (технічна альтернатива 2). У разі виконання, вибухові роботи проводитимуться підрядною організацією. Негабаритні шматки розроблятимуться методом шпурових зарядів. Буріння шпурів здійснюватиметься перфораторами. Постачання стисненого повітря на бурове устаткування забезпечуватиметься від пересувних дизельних компресорних станцій. Навантаження розпушеної маси відбуватиметься за допомогою екскаваторів в автосамоскиди. Отримана гірнича маса транспортуватиметься до існуючих ДСЦ, де виготовляються: ДСЦ-1 – щебінь фракції від 0,1 до 120 мм; ДСЦ-2 – щебінь фракції від 5 до 120 мм; ДСЦ-3 – базальтова крихта неокруглена фракцією від 3 до 12 мм; ДСЦ-4 – щебінь фракцій 0,4-4 мм. У технологічному циклі застосовується сучасна видобувна техніка, зокрема екскаватори з електричними двигунами, вібраційні клинці та ін., що відповідає передовим та прогресивним методам видобування сировини. Чисельність робітників і цехового персоналу визначена відповідно до нормативної чисельності по обслуговуванню прийнятого обладнання і цехового персоналу на відкритих гірничих роботах і становить 80 осіб. Інженерне забезпечення: електропостачання адмінбудівлі та території гірничо-механічного цеху – від існуючих мереж; теплопостачання – від існуючої твердопаливної котельні; водопостачання – відповідно до дозволу на спеціальне водокористування за №98/РВ/49д-22 від 01.11.2022, терміном дії – до 01.11.2025, виданого Державним агентством водних ресурсів України, від артсвердловини; водовідведення господарсько-побутових вод – у вигріб з подальшою передачею на утилізацію за договором з КП «Костопільводоканал». Обводнення кар’єрів відбувається за рахунок підземних вод та атмосферних опадів, які випадають на територію кар’єрів і прилеглі до кар’єрів площі. Для акумуляції води в підошві кар’єру в найнижчих місцях влаштовані ЗУМПФи (водозбірники). Водовідведення кар’єрних вод після попереднього очищення передбачено до водного об’єкту (р. Горинь). Загальна площа земельних ділянок, яку додатково передбачено залучити до видобування корисної копалини, складає 6,67 га. Планована діяльність, відповідно до статті 3, частини 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» відноситься до: першої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля – ст.3, ч. 2, п.15 «кар’єри та видобування корисних копалин відкритим способом, їх перероблення чи збагачення на місці на площі понад 25 гектарів»; ст. 3, ч. 2, п. 15 – «усі суцільні та поступові рубки головного користування та суцільні санітарні рубки на площі понад 1 гектар»; ст.3, ч.2, п. 22 «розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів, зазначених у пунктах 1-21 цієї частини, крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України» та другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля, а саме: ст.3, ч.3, п.13 «господарська діяльність, що призводить до скидання забруднюючих речовин у водні об’єкти». 6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. Природоохоронне законодавство України встановлює екологічні та інші обмеження планованої діяльності, зокрема: дотримання допустимих рівнів забруднення атмосферного повітря («Державні медико-санітарні нормативи допустимого вмісту хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених місць» (затверджений наказом МОЗУ від 10.05.2024 №813, зареєстрованим у Мін’юсті 24.05.2024 за №763/42108); дотримання нормативів гранично допустимих викидів відповідно до наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України №309 від 27.06.2006 «Про затвердження нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел»; забезпечення повного збирання, належного зберігання та недопущення знищення і псування відходів, передача відходів суб’єктам господарювання у сфері управління відходами відповідно до укладеного договору (Закон України «Про управління відходами»); дотримання допустимих рівнів шуму згідно з вимогами ДБН В.1.1-31:2013 «Захист територій, будинків і споруд від шуму» та ДСН 3.3.6.037-99 «Державні санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку»; дотримання нормативної санітарно-захисної зони згідно з ДСП 173-96 «Державні санітарні правила планування і забудови населених місць» (затвердженого наказом МОЗ від 19.06.1996 №173, зареєстрованого у Мін’юсті 24.07.1996 за №379/1404); дотримання ГДС до водного об’єкту; дотримання правового режиму зон санітарної охорони артезіанської свердловини; видалення зелених насаджень з урахуванням вимог Лісового кодексу України, постанови Кабінету міністрів України від 23.05.2007 за №761 «Про врегулювання питань щодо спеціального використання лісових ресурсів». щодо технічної альтернативи 2. Аналогічно до планованої діяльності за технічною альтернативною 1, окрім збільшення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря та додаткового акустичного забруднення прилеглої території за рахунок фрезерування корисної копалини. щодо територіальної альтернативи 1. Дотримання нормативної санітарно-захисної зони відповідно до Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи за №05.03.02-07/71132 від 06.08.2013. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається. 7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. Впровадження ефективних технологічних, санітарно-технічних та організаційних рішень. щодо технічної альтернативи 2. Аналогічно до планованої діяльності за технічною альтернативною 1. щодо територіальної альтернативи 1. Передбачається забезпечення виконання санітарно-гігієнічних норм та правил, охоронних, відновлювальних та захисних заходів. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається. 8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1. Повітряне середовище: при проведенні підготовчих робіт – викиди забруднюючих речовин від роботи двигунів транспортних засобів та механізмів під час рубки лісонасаджень, улаштування тимчасових автодоріг, зняття ґрунтово-рослинного шару; при видобування корисної копалини – викиди забруднюючих речовин від кар’єрної техніки та обладнання; пилоутворення під час розкривних та видобувних робіт, транспортування корисної копалини, а також викиди від дробильно-сортувальних та каменерізального цехів, допоміжного обладнання. Водне середовище: при проведенні підготовчих робіт – опосередкований; при видобуванні корисної копалини – скид очищеної кар’єрної води до р. Горинь. Вплив на рослинний і тваринний світ: при проведенні підготовчих робіт – вплив внаслідок видалення лісонасаджень та зменшення кормової бази, території для мешкання тварин, гніздування птахів; при видобуванні корисної копалини – зміна існуючого стану біологічних та екологічних систем на площі проведення видобувних робіт. Вплив на клімат і мікроклімат: відсутній. Планована діяльність не впливає на інтенсивність падаючої сонячної радіації, на температуру, швидкість вітру, вологість, атмосферні інверсії, тривалість туманів та інші кліматичні характеристики. Може бути опосередкований вплив через видалення лісонасаджень. Вплив на техногенне середовище: при проведенні підготовчих робіт – не передбачається; при видобуванні корисної копалини – планована діяльність не спричиняє порушення навколишнього техногенного середовища за умов комплексного дотримання правил експлуатації технологічного устаткування. Ґрунти: при проведенні підготовчих робіт – вплив під час зняття ґрунтово-рослинного шару; при видобуванні корисної копалини – механічні порушення поверхневого шару ґрунту при проведенні видобувних робіт, роботі технологічного обладнання і техніки. Акустичний вплив: при проведенні підготовчих робіт – шумове забруднення наявне під час руху транспортних засобів та механізмів, рубки лісонасаджень; при видобуванні корисної копалини – шумове забруднення буде зумовлене видобувними роботами, а також роботою транспортних засобів та механізмів. Соціальне середовище: при проведенні підготовчих робіт – не передбачається; при видобуванні корисної копалини – відсутній негативний вплив за умови забезпечення вимог законодавства, норм та правил при проведенні видобувних робіт та експлуатації транспортних засобів, механізмів і технологічного обладнання; позитивний вплив у вигляді: створення додаткових робочих місць; поповнення державного та місцевих бюджетів за рахунок податків та зборів; зарахування рентної плати за користування надрами, земельними ділянками, поліпшення загального соціально-економічного стану регіону та забезпечення базальтовою сировиною – каменеобробні підприємства, буто-щебеневою сировиною та блоками з каменю – дорожньо-будівельні організації і населення. щодо технічної альтернативи 2. Аналогічно до планованої діяльності за технічною альтернативою 1, за виключенням впливу на повітряне середовище при проведенні видобувних робіт, за рахунок надходження додаткової кількості викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а також акустичного навантаження за рахунок фрезерування корисної копалини. щодо територіальної альтернативи 1. Прийняті санітарно-гігієнічні, протипожежні, містобудівні та територіальні обмеження відповідно до чинного законодавства України. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається. 9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”). Перша категорія 15 Кар’єри та видобування корисних копалин відкритим способом Кар’єри та видобування корисних копалин відкритим способом, їх перероблення чи збагачення на місці на площі понад 25 гектарів або видобування торфу на площі понад 150 гектарів;" 10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав). Підстав немає 11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, передбачено відповідно до ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059-VIII від 29.05.2017р. 12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості. Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення. У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження. Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля. На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення. У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення. 13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій. У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля. 14. Рішення про провадження планованої діяльності. Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Спеціальний дозвіл на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубний квиток, ордер) (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства, його територіальним органом, власником лісів або постійним лісокористувачем, відповідно до вимог Лісового кодексу України (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення) Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами. Інші документи дозвільного характеру, передбачені законодавством, за умови що вони не передбачають встановлення (затвердження) змін у діяльності, затвердженій (схваленій) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження (згідно пункту 9 статті 9 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля»). (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Департаментом екології та природних ресурсів Рівненської облдержадміністрації, відповідно до вимог Закону України «Про охорону атмосферного повітря». (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення) 15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 35, OVD@mepr.gov.ua, (044) 206-31-40, (044) 206-31-50, Заступник директора департаменту – начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту екологічної оцінки, контролю та екологічних фінансів – Грицак Олена Анатоліївна. (найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа) {Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux