Повідомлення про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля "РІВНЕАЗОТ" 05607824

опубліковано 02 червня 2025 року о 08:46

ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "РІВНЕАЗОТ" 05607824 (повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті) інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля. 1. Інформація про суб’єкта господарювання. Україна, 35331, Рівненська обл., Рівненський р-н, село Городок, вул.Штейнгеля барона, будинок 139А 380980821381 (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону) 2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи. Планована діяльність, її характеристика. Планованою діяльністю передбачається реконструкція відділення отримання скрапленого діоксиду вуглецю, корпус 317, цех АМ-1, ПрАТ «РІВНЕАЗОТ» на території Городоцької об’єднаної територіальної громади Рівненського району Рівненської області. Об’єкт реконструкції знаходиться на території ПрАТ «РІВНЕАЗОТ» за адресою: 35331 с. Городок, Рівненський район, вул. Штейнгеля барона, будинок 139А. Даним проектом передбачається реконструкція відділення отримання скрапленого діоксиду вуглецю, корпус 317, із збільшенням його потужності і отримання скрапленого СО2 вищого ґатунку. Установка – діюча. В об’єм реконструкції планованої діяльність входять: - приміщення компресорної з блоком цеолітової осушки; - зовнішня установка з розміщенням теплообмінного обладнання; - зовнішня установка з розміщенням ізотермічних збірників для зберігання скрапленого діоксиду вуглецю та додаткові точки наливу зрідженого діоксиду вуглецю в автомобільні цистерни. Реконструкція здійснюється з метою збільшенням потужності установки і отримання діоксиду вуглецю вищого ґатунку. Технічна альтернатива 1. Передбачається реконструкція відділення отримання скрапленого діоксиду вуглецю, з встановленням установки рідкого діоксиду вуглецю потужністю 3,75 т/год (30 000 т/рік). Потужність існуючої установки виробництва рідкого і твердого діоксиду вуглецю становить 6 000 т/рік. Установка проектується в існуючому корпусі 317 «Відділення виробництва вуглекислоти і наповнення киснем балонів». В приміщенні встановлюються компресори та блоки цеолітової осушки. Стиснення газоподібного діоксиду вуглецю здійснюється трьома реконструйованими (без змащування циліндрів та сальникових ущільнень) чотирьохступеневими компресорами 305ВП-16/70. Осушення газоподібного діоксиду вуглецю здійснюється у двох паралельно встановлених блоках осушки, що заповнені синтетичним цеолітом марки NaX. Блоки виконані у вигляді сталевої зварної рами, на якій розміщені адсорбери (балони, заповнені цеолітом), фільтри, електропідігрівач та запірна арматура. Установка отримання скрапленого діоксиду вуглецю оснащена сучасним обладнанням, сучасними енергозберігаючими системами опалення, вентиляції. Для освітлення приміщень передбачені економічні світильники провідних світових фірм. При даній технічній альтернативі в ході експлуатації установки отримання скрапленого діоксиду вуглецю постійних викидів в атмосферу, крім діоксиду вуглецю та інертів після регенерації адсорберів, не передбачається. Кількість водню, який присутній в здувках діоксиду вуглецю, в валових викидах ПрАТ «РІВНЕАЗОТ» не збільшується. Технічна альтернатива 2. Стиснення газоподібного діоксиду вуглецю здійснюється трьома реконструйованими (без змащування циліндрів та сальникових ущільнень) чотирьохступеневими компресорами 305ВП-16/70. Осушення газоподібного діоксиду вуглецю здійснюється у двох паралельно встановлених блоках осушки, без заповнення синтетичним цеолітом. При альтернативі 2 крім викидів діоксиду вуглецю та інертів добавляться викиди таких забруднюючих речовин, як: пил, вуглеводні, газоподібний аміак, тощо. Утворяться додаткові джерела викидів та збільшиться загальна кількість викидів по підприємству ПрАТ «РІВНЕАЗОТ». 3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи. Рівненська обл. Рівненський р-н Городок вул. Штейнгеля барона, буд. 139А 3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності. Городоцька об’єднана територіальна громада Рівненського району Рівненської області (с. Городок) Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Рівненська обл. Рівненський р-н Городок вул. Штейнгеля барона, буд. 139А. Об’єкт реконструкції знаходиться на території ПрАТ «РІВНЕАЗОТ» за адресою: 35331 с. Городок, Рівненський район, вул. Штейнгеля барона, будинок 139А. Відділення отримання скрапленого діоксиду вуглецю, корпус 317, цех АМ-1, ПрАТ «РІВНЕАЗОТ». Підприємство ПрАТ «РІВНЕАЗОТ» розташоване в 11-ти км на північний захід від м. Рівне, в межиріччі р. Горинь і її лівого притоку р. Устя. Розміщення проєктованого об'єкта є оптимальним з точки зору загального обсягу необхідних монтажних робіт, відповідає вимогам будівельних, санітарногігієнічних, протипожежних, природоохоронних норм і правил. Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Рівненська обл. Рівненський р-н Городок вул. Штейнгеля барона, буд. 139А. Альтернативні варіанти планованої діяльності не розглядалася, оскільки відділення отримання скрапленого діоксиду вуглецю, корпус 317, цех АМ-1 ПрАТ «РІВНЕАЗОТ» є діючим об'єктом. 4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності. Визначається забезпеченням робочими місцями робітників ПрАТ «РІВНЕАЗОТ», сплатою податків у місцевий бюджет, покращенням економічної ситуації регіону. Планована діяльність є безпечна для робітників підприємства та населення прилеглих територій і відповідає діючому природоохоронному законодавству. Реалізація планованих проєктних рішень шляхом використання сучасних технологій та технологічного обладнання з дотриманням природоохоронних заходів забезпечать мінімальний залишковий рівень впливу господарської діяльності на навколишнє середовище та умови життєдіяльності місцевого населення та його здоров’я. 5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо). Даним проектом передбачається реконструкція відділення отримання скрапленого діоксиду вуглецю, корпус 317, із збільшенням його потужності і отримання скрапленого СО2 вищого ґатунку. Установка – діюча. Площа ділянки проектування – 0,825 га. Потужність існуючої установки виробництва рідкого і твердого діоксиду вуглецю – 6 000 т/рік. Установка проектується в існуючому корпусі 317 «Відділення виробництва вуглекислоти і наповнення киснем балонів». В приміщенні встановлюються компресори та блоки цеолітової осушки. На зовнішній площадці розташовується інше технологічне обладнання (конденсатор, ізотермічні збірники). Проєктуються додаткові точки видачі скрапленої вуглекислоти споживачу в автомобільні цистерни (3 стендера). Рампа наповнення в балони скрапленого СО2 використовується існуюча. Сировина (газоподібний діоксид вуглецю) з тиском 0,07 МПа (0,7 кгс/см2) і температурою не більше 40°С надходить з відділення конверсії цеху А-2 (отримується, як побічний продукт при виробництві синтетичного аміаку). Реконструкція установки отримання скрапленого діоксиду вуглецю постійних викидів в атмосферу, крім діоксиду вуглецю та інертів після регенерації адсорберів, не передбачає. Кількість водню, який присутній в здувках діоксиду вуглецю, в валових викидах ПрАТ «РІВНЕАЗОТ» не збільшується. Водень на установці не утворюється і надходить разом з діоксидом вуглецю від виробництва аміаку цеху АМ-2, де діоксид вуглецю викидається до атмосфери. Газоподібний аміак, який утворюється при зрідженні діоксиду вуглецю, відправляється через сепаратор (к.313-Б) в загальнозаводський колектор, а потім на установку зрідження аміаку в к.174. Гази із вмістом аміаку, які утворюються при продуванні обладнання перед ремонтними роботами, відправляються на установку приготування аміачної води к.313-Б. Будівництво відбувається в 1 чергу. Режим роботи установки – цілодобово. Режим роботи підприємства – двозмінний. Тривалість зміни – 12 годин. Робота підприємства – цілорічно. Адміністративно-побутові приміщення розміщуються в існуючому корпусі цеху АМ-1 к.302 «Д». Будівля підключена до інженерних мереж ПрАТ «РІВНЕАЗОТ». Підприємство забезпечено власною службою охорони. 6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. При реалізації проєкних рішень по об'єкту: «Реконструкція відділення отримання скрапленого діоксиду вуглецю, корпус 317, цех АМ-1, ПрАТ «РІВНЕАЗОТ» на території Городоцької об’єднаної територіальної громади Рівненського району Рівненської області» були враховані екологічні, санітарно-гігієнічні, протипожежні, містобудівні і територіальні обмеження згідно з вимогами чинних нормативних документів. Екологічні обмеження встановлені згідно з природоохоронним законодавством України. Обмеження впливу регламентується: - на повітряне середовище – шляхом дотримання вимог не перевищення значень гранично допустимих концентрацій (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених місць. Викиди забруднюючих речовин в атмосферне середовище від стаціонарних джерел повинні здійснюватися за наявності дозволу на викиди забруднюючих речовин; - на водне середовище – у відповідності до Водного кодексу України і інших чинних нормативно-правових актів. Водоспоживання та водовідведення залишаються в межах існуючого дозволу на спецводокористування; - на ґрунти – шляхом дотримання ГДК забруднюючих речовин у ґрунті, нормативів радіаційної безпеки, дотримання вимог Земельного Кодексу України, Закону України «Про охорону земель, Закону України «Про управління відходами»; - на рослинний і тваринний світ – у відповідності до законодавчих вимог щодо збереження біорізноманіття об’єктів рослинного і тваринного світу, збереження умов місцезростання об’єктів рослинного світу, недопустимості погіршення середовища існування, шляхів міграції й умов розмноження диких тварин, запобігання небажаним змінам природних угрупувань та негативному впливу на них господарської діяльності, тощо; - по загальних санітарних нормах – дотримання вимог Закону України «Про систему громадського здоров’я», дотримання розмірів нормативної санітарнозахисної зони; - по акустичному впливу – допустимі рівні шуму; - дотримання меж землевідведення. Виконання правил протипожежної безпеки. щодо технічної альтернативи 2. Ті ж обмеження, що і для альтернативи 1. щодо територіальної альтернативи 1. Територія діючої установки отримання скрапленого діоксиду вуглецю, корпус 317, цех АМ-1, ПрАТ «РІВНЕАЗОТ» знаходиться у межах відведеної земельної ділянки підприємства ПрАТ «РІВНЕАЗОТ» поза межами зон охорони пам’яток культурної спадщини, меж історичних ареалів, зон охоронюваного ландшафту, зон охорони археологічного культурного шару, охоронних зон об’єктів природно-заповідного фонду. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається через відсутність територіальної альтернативи 2. 7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. Вивчення інженерно-геологічних, гідрологічних умов та фізико-механічних властивостей ґрунтів ділянки діючого відділення отримання скрапленого діоксиду вуглецю, корпус 317, цех АМ-1, ПрАТ «РІВНЕАЗОТ» був здійснений на стадії проєктування. Реконструкцію відділення проводити відповідно до державних будівельних норм. Засобами захисту навколишнього природного середовища від забруднення є розташування обладнання та ємностей на бетонній основі, їх гідроізоляція, герметичність обладнання, трубопроводів, зливо-наливних пристроїв та арматури. Експлуатація технологічного обладнання та споруд установки отримання скрапленого діоксиду вуглецю повинна здійснюватися згідно з технологічним регламентом, вимогами технічної документації по його застосуванню (технічних паспортів), які надаються виробником обладнання, затверджених інструкцій з охорони праці. Дані засоби не допускають забруднення ґрунтів, підземних та поверхневих водних об’єктів. Додаткового еколого-інженерного захисту не потребують. Інженерна підготовка і захист території здійснюються існуючою інфраструктурою. щодо технічної альтернативи 2. Аналогічно до технічної альтернативи 1. щодо територіальної альтернативи 1. Компонування комплексу технологічного обладнання з урахуванням вимог техніки безпеки і виробничої санітарії. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається через відсутність територіальної альтернативи 2. 8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1. Вплив на довкілля розглядався, як на період реконструкції так і на період експлуатації об’єкту: - вплив на клімат та мікроклімат – формування мікрокліматичних умов, які сприяють розвитку і поширенню шкідливих викидів на період реконструкції та експлуатації не передбачаються, впливи в межах природної стійкості екосистем, зміни існуючого стану не очікуються; - вплив на атмосферне повітря – під час реконструкції викиди від земляних, різальних, зварювальних та фарбувальних робіт, від роботи спеціального будівельного автотранспорту; на період експлуатації – постійних викидів в атмосферу, крім діоксиду вуглецю та інертів після регенерації адсорберів, не передбачає (більш докладно буде визначено в процесі складання Звіту з ОВД); - шумовий вплив – під час здійснення реконструкції акустичне навантаження від роботи будівельного автотранспорту, роботи спеціальних будівельних механізмів та техніки; під час експлуатації – від проєктного обладнання (насосне обладнання, компресори тощо). Шумове навантаження під час реконструкції та під час експлуатації в межах норм і не завдасть негативного впливу на оточуюче природне середовище та здоров’я людей; - вплив на водне середовище – під час реконструкції потреба у воді на питні, санітарно-гігієнічні потреби та технологічні потреби, згідно до укладеним договорів. Утворені в процесі реконструкції господарсько-побутові стоки утилізуються з використанням існуючої інфраструктури. З урахуванням впровадження організаційно-технічних та природоохоронних заходів – вплив під час реконструкції характеризується як екологічно-допустимий; на період експлуатації – вплив на водне середовище не передбачається; - вплив на геологічне середовище (надра) – як на період реконструкції так і на період експлуатації впливів не передбачається; - вплив на ґрунти – під час здійснення планованої діяльності – механічні порушення поверхневого шару ґрунту при проведенні земляних робіт в межах майданчика. Після монтажних робіт передбачається благоустрій та озеленення майданчика. На період експлуатації об’єкту вплив на ґрунт не передбачається; - вплив від утворення та поводження з відходами – під час реконструкції передбачається незначна кількість утворення відходів, які до закінчення робіт передбачається зберігати у спеціально відведених місцях в герметичних контейнерах відповідно до Закону України «Про управління відходами» з подальшою передачею їх згідно з укладеними договорами зі спеціалізованими підприємствами. Беручи до уваги зберігання відходів у відповідності з санітарними нормами та технікою безпеки, їх сортування та передачу спеціалізованим підприємствам, а також допустимі об’єми утворення, можна зробити висновок про те, що вплив від утворення та поводження з відходами на навколишнє середовище буде допустимим. На період експлуатації утилізація відходів згідно з існуючою інфраструктурою. Вплив відходів реконструкції та експлуатації планованої діяльності на довкілля буде допустимим та в межах норм; - вплив на рослинний та тваринний світ – як на період реконструкції так і на період експлуатації об’єкту впливів не передбачається; - вплив на природно-заповідний фонд – не передбачається; - вплив на соціальне середовище – об’єкти планованої діяльності не створять негативного впливу на соціальні умови життєдіяльності та здоров’я місцевого населення; - вплив на техногенне середовище – відсутній; в рамках планованої діяльності не передбачається знесення будинків та об’єктів інфраструктури; планована діяльність не буде викликати руйнівної дії на житлово-цивільні і промислові об'єкти. Пам’ятки архітектури, історико-культурні об’єкти, зони рекреації та інші елементи техногенного середовища в зоні планованої діяльності відсутні. щодо технічної альтернативи 2. Впливи такі ж, як і при технічній альтернативі 1. Крім цього при технічній альтернативі 2 добавляться додаткові викиди таких забруднюючих речовин, як: пил, вуглеводні, газоподібний аміак, тощо. Утворяться додаткові джерела викидів та збільшиться загальна кількість викидів по підприємству ПрАТ «РІВНЕАЗОТ». щодо територіальної альтернативи 1. Територія діючої установки отримання скрапленого діоксиду вуглецю знаходиться у межах території підприємства ПрАТ «РІВНЕАЗОТ», використання додаткових площ не передбачається, вплив - відповідно до існуючих чинних природоохоронних документів (дозволів). Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля можливі в межах санітарно-захисної зони підприємства та не виходять за адміністративні межі Городоцької об’єднаної територіальної громади Рівненського району Рівненської області. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається через відсутність територіальної альтернативи 2. 9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”). Перша категорія 6 Хімічне виробництво Хімічне виробництво, в тому числі виробництво основних хімічних речовин, хімічно-біологічне, біотехнічне, фармацевтичне виробництво з використанням хімічних або біологічних процесів, виробництво засобів захисту рослин, регуляторів росту рослин, мінеральних добрив, полімерних і полімервмісних матеріалів, лаків, фарб, еластомерів, пероксидів та інших хімічних речовин; виробництво та зберігання наноматеріалів потужністю понад 10 тонн на рік;" 10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав). Підстав немає 11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД у відповідності із вимогами статті 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». 12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості. Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення. У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження. Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля. На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення. У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення. 13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій. У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля. 14. Рішення про провадження планованої діяльності. Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Висновок з оцінки впливу на довкілля (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення) Дозвіл на виконання будівельних робіт (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Державна інспекція архітектури та містобудування України (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення) 15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , 03035, м. Київ, вул. Василя Липківського, 35, OVD@mepr.gov.ua, (044) 206-31-40; (044) 206-31-50, Заступник директора Департаменту – начальник відділу оцінки впливу на довкілля Грицак Олена Анатоліївна (найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа) {Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux