ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "РЕСУРСНАДРА" 37965997 (повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті) інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля. 1. Інформація про суб’єкта господарювання. Україна, 35063, Рівненська обл., Рівненський р-н, село Іваничі, Головинська ТГ, вул.Костопільська, будинок 3А 380977466686 (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону) 2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи. Планована діяльність, її характеристика. ПП «РЕСУРСНАДРА», яке має спеціальний дозвіл від 31.10.2023 № 6750 з метою видобування базальту, придатного як сировина для виготовлення крихти базальтової, щебеню будівельного, каменю бутового і брущатки планує розробку ділянки Південно-Західна Берестовецького родовища базальтів. Планова діяльність буде проваджуватись на території ділянки ПівденноЗахідна Берестовецького родовища базальтів, яка розташована на північ від с.Берестовець, Рівненського району, Рівненської області. Південно-Західна ділянка безпосередньо по північному контуру межує з розвіданим Берестовецьким родовищем, по існуючому борту кар’єру. Частина запасів (відпрацьовані) Берестовецького родовища знаходиться в межах погодженої площі Південно-Західної ділянки В адміністративному відношенні ділянка родовища розташована на землях Головинської сільської ради, Рівненського району Рівненської області. На даний час, у зв’язку із тривалою процедурою подовження строку дії спеціального дозволу на користування надрами для ВАТ «Берестовецький спецкар'єр», раніше діючий кар’єр ВАТ «Берестовецький спецкар'єр» тимчасово заповнено водою за рахунок припливу підземних вод і атмосферних опадів. Враховуючи гірничо-геологічні умови розробки ділянки, потужність і фізико-механічні якості корисної копалини і розкривних порід, а також досвід розробки подібних родовищ, приймається поглиблююча, транспортна, багатоуступна з паралельним просуванням фронту робіт система розробки із зовнішнім розташуванням відвалів розкривних порід, у виробленому просторі кар’єру ділянки «Берестовець Північний». Відвал пухких та скельних розкривних порід передбачається розмістити уздовж північного контуру кар’єру у виробленому просторі існуючого кар’єру Берестовецького родовища та складається із двох частин в яких окремо складуються пухкі та скельні породи. Відвал тимчасовий склад) ГРШ передбачається розмістити південніше проєктного кар’єру на землях Головинської сільських ради. ПП «РЕСУРСНАДРА» передбачається використовувати існуючий промисловий майданчик кар’єру ділянки «Берестовець Північний». Переробка корисної копалини передбачається на ПДСУ-200, який розміщується на промисловому майданчику кар’єру ділянки «Берестовець Північний». Середня відстань транспортування корисної копалини на промисловий майданчик складає 2,0 км, ГРШ – 0,5 км, решти розкривних порід – 0,5 км. Розкриття ділянки Південно-Західна Берестовецького родовища буде здійснюватися в з північної частини ділянки в районі свердловини № 54 в напрямку свердловини № 57 з метою облаштування робочого майданчика на покрівлі базальтів. Гірничокапітальні роботи передбачається здійснити із півночі у напрямку свердловини № 57 в якій розкриті тільки порушені вивітрюванням базальти. Передбачається проведення в’їзної траншеї внутрішнього закладання з денної поверхні (відмітка +179,8 м) на покрівлю скельних базальтів, при повздовжньому ухилі 0,08. Нижня відмітка кар’єру ГКР – 170 м. Враховуючи природну тріщинуватість корисної копалини, готову продукцію, яку передбачається отримувати, технологічна схема добувних робіт передбачає безвибуховий спосіб попереднього розпушення корисної копалини за допомогою гідромолоту встановленого на екскаваторі з врахуванням її природної тріщинуватості.. Розробка пухких розкривних порід – екскаваторна, пухкий розкрив розробляється безпосередньо із навантаженням екскаватором або навантажувачем на автосамоскиди і вивозиться для складування у відвал. Технологічна схема розкривних робіт передбачає селективну розробку ГРШ та решти пухких порід розкривних порід Площі порушених гірничими роботами та процесами пов’язаними з користування надрами земель будуть рекультивовані згідно проєкту гірничотехнічної рекультивації. Проєкт біологічної рекультивації земель, порушених гірничими роботами, буде розроблений окремо. Технічна альтернатива 1. Технічна альтернатива 1. Базальти передбачається розробляти безвибуховим способом з відділенням базальту від масиву за допомогою зуба-розпушувача типу vibro ripper який встановлюється на екскаватор CASE POCLAIN 1288 powersensor. Навантаження розпушеної гірничої маси передбачається здійснювати за допомогою фронтального навантажувача Hanomag B8C/MF- 33B (або екскаватором CASE POCLAIN 1288 з ковшем місткістю 1,5 м3) в автосамоскиди КрАЗ-6510 із транспортуванням для наступної переробки до споживачів. Розділення негабариту здійснюється гідромолотом Rammer G90, яким обладнано екскаватор CASE POCLAIN 1288. Технічна альтернатива 2. Розробка родовища – із застосуванням вибухових робіт. Технічна альтернатива 2. Технічна альтернатива 2. Розробка родовища – із застосуванням вибухових робіт. 3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи. Рівненська обл. Рівненський р-н Берестовець 0,3 км від села Берестовець 3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності. Головинська ОТГ Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Рівненська обл. Рівненський р-н Берестовець Територіальна альтернатива 1. В адміністративному відношенні Південно-Західна ділянка Берестовецького родовища базальтів 0,3 км на північ від с. Берестовець в Рівненському (до 2020 р – Костопільський) районі Рівненської області України. Південно-Західна ділянка Берестовецького родовища знаходиться на землях Головинської ОТГ. . Детально опишіть.Планова діяльність буде проваджуватись на території ділянки ПівденноЗахідна Берестовецького родовища базальтів, яка розташована на північ від с.Берестовець, Рівненського району, Рівненської області. В адміністративному відношенні ділянка родовища розташована на землях Головинської сільської ради, Рівненського району Рівненської області (кадастрові номери ділянки: 5623480803:03:001:0121 та 5623480800:06:010:0706). З півночі ділянка Південно-Західна межує із землями ВАТ «Берестовецький спецкар'єр», кадастровий номер земельної ділянки 5623480803:03:001:0120 та ІІ-РВ №001810 Державного Акту на право постійного користування землею. Землю надано вказаному підприємству у постійне користування для видобутку і переробки базальтів (оренда земельної ділянки - для розробки кар’єру по видобутку корисних копалин). Зі сходу до ділянки Південно-Західна примикає земельна ділянка за кадастровим номером 5623480803:03:001:0025, яка знаходиться у приватній власності та надана для реконструкції тиру під виробничо-складські приміщення. На південь від ділянки Південно-Західна знаходяться землі населеного пункту с.Берестовець, із заходу – земельна ділянка у приватній власності, кадастровий номер 5623480800:06:010:0611, надана для ведення особистого селянського господарства. Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Рівненська обл. Рівненський р-н Берестовець 0,3 км від села Берестовець. Територіальна альтернатива 2. В зв’язку з тим, що родовище розвідане і має географічну прив’язку, альтернативи не розглядаються. 4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності. Соціально-економічний вплив планованої діяльності Оптимальне освоєння запасів ресурсної бази будівельних матеріалів України. Позитивний аспект - створення робочих місць, забезпечення потреб населення послугами підприємства. сплата податків в місцеві бюджети (в т. ч. сплата рентних платежів). Передбачені природоохоронні заходи забезпечують мінімальний залишковий рівень впливу господарської діяльності на умови життєдіяльності місцевого населення та його здоров’я. 5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо). Площа спеціального дозволу становить 3,46 га. Термін дії спеціального дозволу – 20 років. Промислові запаси базальтів ділянки Південно-Західна Берестовецького родовища становлять 173 тис. м3. Експлуатаційні втрати 1 групи на родовищі відсутні. Експлуатаційні втрати 2 групи в кар’єрі відсутні (розпушення скельних базальтів буде проводитися без вибуховим способом за допомогою обладнання встановленого на екскаватор типу Vibro Ripper AR30, що забезпечить максимальне використання запасів корисних копалин). Відповідно видобувні (експлуатаційні) запаси базальтів ділянки Південно-Західна Берестовецького родовища не відрізняються від промислових та становлять 173 тис. м3. В межах ділянки Південно-Західна Берестовецького родовища при проведенні гірничо-капітальних робіт буде відпрацьовано всього розкривних порід – 48,86 тис.м3, в тому числі: ГРШ – 2,27 тис. м3, пухкого розкриву – 35,67 тис. м3, скельного розкриву – 10,92 тис. м3. Промисловий розкрив в межах ділянки Південно-Західна Берестовецького родовища (балансові запаси) становить 0,806 м3/т. Середньоексплуатаційний коефіцієнт розкриву в кар'єрі – 0,934 м3/т. Середньоексплуатаційний коефіцієнт розкриву в кар'єрі після проведення гірничо-капітальних робіт становить 0,651 м3/т. Річна продуктивність кар'єру з видобутку корисної копалини складає 8,0 тис. м3 в щільному тілі. Проєктний термін відпрацювання кар’єру становить 21,6 років. Режим роботи кар'єру приймається на видобувних роботах – цілорічний 260 днів в одну зміну з п’ятиденним робочим тижнем, тривалість зміни 8 годин, на розкривних роботах – сезонний в одну зміну з п’ятиденним робочим тижнем, тривалість зміни 8 годин. Кількість робочих місць - 4. Площі порушених гірничими роботами та процесами пов’язаними з користування надрами земель становитимуть 5,9334 га, що будуть рекультивовані згідно проєкту гірничотехнічної рекультивації. Проєкт біологічної рекультивації земель, порушених гірничими роботами, буде розроблений окремо. 6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. Технічна альтернатива 1. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно з вимогами законодавства України з дотриманням нормативів граничнодопустимих рівнів екологічного навантаження на природне середовище, санітарногігієнічних нормативів, радіаційного контролю тощо. Дотримання меж санітарно-захисної зони розробки родовища. щодо технічної альтернативи 2. Технічна альтернатива 2 аналогічно до технічної альтернативи 1. щодо територіальної альтернативи 1. Територіальна альтернатива 1 Дотримання нормативного розміру санітарно-захисної зони. щодо територіальної альтернативи 2. Щодо територіальної альтернативи 2. Територіальна альтернатива не розглядалась. 7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. Технічна альтернатива 1. Родовище розробляється відкритим способом згідно із Робочим проєктом розробки. В зв’язку із затопленістю Берестовецького родовища проєктом передбачається проведення гірничо-капітальних робіт та початок добувних робіт в районі розвідувальних свердловин № 54 та № 57. Розкриття та перші роки видобувних робіт передбачається проводити на горизонті +170 м. При розробці родовища всі заходи з інженерної підготовки та захисту проектованої території від несприятливих природних умов розроблятимуться з урахуванням результатів інженерно-геологічного вишукування та наявної інфраструктури. Топографо-геодезичні, інженерно-геологічні, гідрологічні, екологічні та інші вишукування виконуватимуться у необхідному обсязі згідно із законодавством України. щодо технічної альтернативи 2. Щодо технічної альтернативи 2. Аналогічні технічній альтернативі 1. щодо територіальної альтернативи 1. Щодо територіальної альтернативи 1. Будуть передбачені заходи по забезпеченню охорони навколишнього природного середовища згідно з чинними в Україні нормами та правилами щодо територіальної альтернативи 2. Щодо територіальної альтернативи 2. Територіальна альтернатива не розглядалась. 8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1. Технічна альтернатива 1. Можливі впливи планованої діяльності. Геологічне середовище. Порушення земної поверхні під час розкриття та видобутку корисних копалин. Водне середовище. ПЗФ. Ділянка надр не знаходиться на землях природоохоронного значення та у прибережній захисній зоні водного об’єкта. Повітряне середовище: Викиди забруднюючих речовин під час роботи гірничодобувного обладнання при проведенні видобувних робіт, розвантажувально-навантажувальних робіт. Шумове забруднення. Пов’язане з роботою гірничодобувного обладнання і ремонтних робіт. Рослинний і тваринний світ: Ймовірне зменшення кількості видів тварин та рослин в районі видобутку корисної копалин Техногенне середовище: Утворення відходів під час розробки родовища та експлуатації спецтехніки. Ландшафт: зміни ландшафту при влаштуванні кар'єру. Клімат та мікроклімат: Відсутність стаціонарних джерел викидів парникових газів та забруднюючих речовин в атмосферу. щодо технічної альтернативи 2. Щодо технічної альтернативи 2. Аналогічні технічній альтернативі 1. щодо територіальної альтернативи 1. Щодо територіальної альтернативи 1. Вплив на довкілля можливий в межах території провадження планованої діяльності щодо територіальної альтернативи 2. Щодо територіальної альтернативи 2. Територіальна альтернатива не розглядалась. 9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”). Друга категорія 3 Видобувну промисловість Видобувну промисловість: видобування корисних копалин, крім корисних копалин місцевого значення, які видобуваються землевласниками чи землекористувачами в межах наданих їм земельних ділянок з відповідним цільовим використанням; перероблення корисних копалин, у тому числі збагачення;" 10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав). Підстав немає 11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Планується проведення оцінки впливу на геологічне середовище, атмосферне повітря, поверхневі та підземні води, ґрунти, рослинний і тваринний світ, ПЗФ, клімат, а також на соціальне і техногенне середовище. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД, буде виконаний у відповідності із п.2 ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» 2059-VIII від 23 травня 2017 року. 12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості. Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення. У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження. Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля. На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення. У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення. 13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій. У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля. 14. Рішення про провадження планованої діяльності. Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Рішенням про провадження планованої діяльності буде Висновок з оцінки впливу на довкілля, який видається Департаментом екології та природних ресурсів Рівненської обласної державної адміністрації (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Департамент екології та природних ресурсів Рівненської обласної державної адміністрації. (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення) 15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Департамент екології та природних ресурсів Рівненської обласної державної адміністрації , 33028, м. Рівне, вул. Саймона Сміта, 20, info@ecorivne.gov.ua, owd.rivne@gmail.com., (0362) 26-47- 23, начальник відділу оцінки впливу на довкілля Данчук Ольга Юріївна (найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)