1. Інформація про суб’єкта господарювання. Україна, 35316, Рівненська обл., Рівненський р-н, село Грабів, ВУЛИЦЯ АДАМКІВСЬКА, будинок 9 380503377509 (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи. Планована діяльність, її характеристика. Планованою діяльністю ТОВ «АГРОКОР-М» передбачається технічне переоснащення виробничих будівель свинокомплексу «Сніжинка» на 650 свиноматок повного циклу за адресою: Рівненська область, Рівненський район, село Грабів, вул. Адамківська, 9.
На території свинокомплексу розміщуються 10 основних виробничих будівель: 3 свинарника-маточника та 7 свинарників-відгодівельників. Ці виробничі будівлі з’єднані між собою опалюваними перехідними галереями, до яких приєднана обслуговуюча будівля - санпропускник. Основні виробничі будівлі мають функціональний поділ відповідно до статево-вікових груп свиней, що утримуються. На ділянці підприємства також передбачено допоміжні будівлі і споруди: кормокухня, КНС виробничих стоків, гноєсховища тощо. Територія свинокомплексу по периметру огороджена. Для забезпечення технології повного циклу виробництва передбачається модернізація трьох свинарників-маточників, а також облаштування кормокухні, в якій будуть встановлені агрегати для приготування рідких кормів та влаштування кормопроводу подачі рідких кормів з кормокухні до будівель-відгодівельників. Також планується встановлення обладнання для термічного знешкодження частини побічних продуктів тваринного походження (туш вимушено забитих тварин та післяродових відходів) – утилізатору УТ-750.
Технічна альтернатива
1. На свинофермі приймається безвигульне утримання тварин за 3-фазною технологією (репродукція–дорощування-відгодівля). Потоково-цехова технологія вирощування товарних свиней передбачає високий рівень концентрації тварин, вузьку спеціалізацію приміщень і обслуговуючого персоналу.
Технічна альтернатива
2. В якості другої технічної альтернативи розглядається вигульна система утримання свиней (з використанням вигульних майданчиків для свиней, які розміщені на відкритому повітрі біля свинарників).
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи. Рівненська обл. Рівненський р-н Грабів вул. Адамківська, 9 3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності. Зорянська сільська територіальна громада Рівненського району Рівненської області (с. Грабів); Клеванська селищна територіальна громада Рівненського району Рівненської області (с. Оржів) Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Рівненська обл. Рівненський р-н Грабів вул. Адамківська, 9. Плановану діяльність передбачається здійснювати в межах земельної ділянки існуючого свинокомплексу (кадастровий номер 5624684900:17:022:0329), яка використовується ТОВ «АГРОКОР-М» на умовах договору оренди земельної ділянки.
Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Рівненська обл. Рівненський р-н Грабів вул. Адамківська, 9. Не розглядається у зв’язку з наявним правом на користування земельною ділянкою, вибрана територія відповідає усім вимогам щодо планування виробничого майданчика. Додаткового відведення земель не передбачається.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності. Розвиток сільськогосподарської галузі, насичення ринку м’ясною продукцією, додаткове надходження коштів в місцевий бюджет. Прийняті природоохоронні заходи забезпечуватимуть мінімальний залишковий рівень впливу господарської діяльності на умови життєдіяльності та здоров'я місцевого населення.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо). Планованою діяльністю передбачається технічне переоснащення виробничих будівель існуючого свинокомплексу «Сніжинка» на 650 свиноматок, що призначений для виробництва продукції свинарства повного циклу в селі Грабів Рівненського району Рівненської області (на земельній ділянці з кадастровим номером 5624684900:17:022:0329 загальною площею 19,3688 га).
На свинокомплексі буде прийнята 3-фазна потоково-цехова технологія вирощування товарних свиней (вирощування–дорощування-відгодівля), яка передбачає високий рівень концентрації тварин, вузьку спеціалізацію приміщень і обслуговуючого персоналу. При потоковоцеховій технології, з прийнятим семиденним кроком ритму, через однаковий проміжок часу виробляється однакова кількість однорідної продукції, проходячи фази підсисного періоду, дорощування та відгодівлі, що становить 168 днів від народження до відвантаження тварин живою вагою 120 кг на забій. Одночасна середньорічна кількість відгодівельного поголів’я вагою більше 30 кг становитиме 5850 голів. Всього голів на підприємстві, середньорічне утримання (включаючи підсисних поросят) – 11579 голів. Для утримання тварин передбачено 10 основних виробничих будівель: 3 свинарника-маточника та 7 свинарників-відгодівельників. Ці виробничі будівлі з’єднані між собою опалюваними перехідними галереями, до яких приєднана обслуговуюча будівля - санпропускник. Основні виробничі будівлі мають функціональний поділ відповідно до статево-вікових груп свиней, що утримуються. Вентиляція приміщень – загальнообмінна припливно-витяжна з механічним та природним спонуканням. Приток здійснюється за рахунок природної вентиляції через вентклапани з регульованими заслонками. Видалення повітря – механічне, за допомогою дахових вентиляторів. Передбачено забезпечення свинокомплексу кормами власного виробництва, виготовлення яких відбувається в окремому кормоцеху, де встановлено дві дробарки (змішувач-подрібнювач кормів), що не обладнані місцевою аспіраційною системою з очисткою в рукавному фільтрі відкритого типу. Для безперебійного забезпечення кормоцеху зерновими задіяний власний зерносклад для зберігання зернових в металевих вентильованих силосах (5 од.). В рамках технічного переоснащення передбачається облаштування на свинокомплексі кормокухні, в якій будуть встановлені агрегати для приготування рідких кормів. Транспортування рідких кормів до годівниць тварин в корпусах свинарників здійснюватиметься через закриті кормопроводи. Все обладнання, агрегати для зберігання, приготування, транспортування та роздачі кормів постачатиметься фірмою «WEDA», Німеччина. Система кормоприготування повністю автоматизована і працюватиме в автономному режимі. Зона зберігання та підготовки гною до використання на комплексі має в своєму складі гноєприймач з наступним перекачуванням гною до трьох закритих гноєсховищ (11600 м3, 9650 м3 та 14041 м3), із забезпеченням можливості карантинування виробничих стоків згідно діючих вимог. Водопостачання свинокомплексу передбачено від двох існуючих артезіанських свердловин на підставі дозволу на спецводокористування №70/РВ/49Д-23 від 26.06.2023, відведення побутових стічних вод – до гідроізольованого септику з подальшим вивезенням стоків згідно до укладеного договору. Видалення виробничих стоків передбачено за допомогою системи гноєвидалення до закритих гноєсховищ і подальшим вивезенням на сільськогосподарські поля в якості органічного добрива. Відходи, що утворюватимуться на підприємстві, планується збирати і складувати у спеціально відведених місцях з подальшим вивезенням по мірі накопичення по договорам за спеціалізованими підприємствами. Утилізація побічних продуктів тваринного походження (післяродових відходів та туш вимушено забитих тварин) відбувається відповідно до укладеного договору з Костопільською філією ДП «УКРВЕТСАНЗАВОД». Планованою діяльністю передбачено встановлення установки термічного знищення побічних продуктів тваринного походження (післяродових відходів та туш вимушено забитих тварин) – утилізатору УТ-750. Постачання електричної енергії передбачено від існуючих електромереж згідно укладеного договору з ПрАТ "Рівнеобленерго", у якості джерела резервного живлення на випадок аварійних відключень електроенергії планується використовувати дизельгенератор. З метою теплопостачання виробничих будівель та санпропускника в рамках планованої діяльності передбачено влаштування блочно-модульної котельні ТМ-Т-700 «OVK-KZOT»-К-700 потужністю 700 кВт, яка працюватиме на дров’яних пелетах. Для опалення адміністративної будівлі використовуються існуючі конвектори газові АКОГ-4,5. Газопостачання відбувається згідно договору з ТОВ «ТВІЙ ГАЗЗБУТ». Територія свинокомплексу по периметру огороджена, вхід персоналу передбачений через прохідну, в`їзд автомобільного транспорту - через дезбар’єр. Режим роботи свинокомплексу однозмінний при 40-годинному робочому тижні; загальна кількість працюючих – 65 осіб.
Згідно Закону України "Про оцінку впливу на довкілля", об'єкт планованої діяльності відноситься до видів планованої діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля: перша категорія: ст. 3, ч. 2, п. 19 (потужності для інтенсивного вирощування птиці (60 тисяч місць і більше), у тому числі бройлерів (85 тисяч місць і більше), свиней (3 тисячі місць для свиней понад 30 кілограмів або 900 місць для свиноматок)); ст. 3, ч. 2, п. 22 (розширення та зміни, включаючи перегляд або оновлення умов провадження планованої діяльності, встановлених (затверджених) рішенням про провадження планованої діяльності або подовження строків її провадження, реконструкцію, технічне переоснащення, капітальний ремонт, перепрофілювання діяльності та об’єктів, зазначених у пунктах 1-21 цієї частини, крім тих, які не справляють значного впливу на довкілля відповідно до критеріїв, затверджених Кабінетом Міністрів України); друга категорія: ст. 3, ч. 3, п. 2, абз. 5 – установки для промислової утилізації, видалення туш тварин та/або відходів тваринництва; ст. 3, ч. 3, п. 11, абз. 6 – об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю менше 100 тонн на добу.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи
1. встановлюються наступні екологічні, санітарно-гігієнічні та інші обмеження: - при експлуатації об’єкта дотримуватись нормативів чинного природоохоронного законодавства, чинних санітарно-гігієнічних норм та правил; - виконання вимог щодо раціонального використання природних ресурсів; - викиди від стаціонарних джерел викидів повинні здійснюватися на підставі Дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря (у відповідності до його умов) та не повинні перевищувати граничнодопустимі нормативи; - забір води для потреб підприємства повинен здійснюватися на підставі Дозволу на спеціальне водокористування; - відходи, що утворюються на підприємстві в процесі виробничої діяльності, повинні передаватись іншим організаціям, згідно укладених договорів, для подальшого зберігання, оброблення, утилізації, знешкодження, захоронення, видалення; - допустимі рівні шуму, рівень акустичного забруднення не повинні перевищувати нормативів відповідно до «Санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку»; - санітарно-захисна зона повинна бути організована з дотриманням вимог Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів (ДСП 173-96); - дотримання правил пожежної безпеки; - Замовник бере на себе всі зобов’язання виконувати всі умови щодо експлуатації об’єкту планованої діяльності, а також ресурсозберігаючі, охоронні, захисні та інші заходи задля безпечної експлуатації обладнання, дотримання вимог природоохоронного та санітарного законодавства; - вплив на навколишнє середовище очікується мінімальний і не потребує додаткових обмежень. щодо технічної альтернативи
2. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності щодо технічної альтернативи 2 аналогічні технічній альтернативі
1. щодо територіальної альтернативи
1. Відстань до найближчої житлової забудови повинна відповідати ДСП 173-96 «Про затвердження Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів». щодо територіальної альтернативи
2. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності щодо територіальної альтернативи 2 не розглядаються через відсутність територіальної альтернативи (у зв’язку з наявним правом на користування земельною ділянкою).
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи
1. Технологічні рішення забезпечують раціональне використання матеріалів та природних ресурсів, мінімізацію шкідливих впливів на навколишнє природне середовище. щодо технічної альтернативи
2. Аналогічно технічній альтернативі
1. щодо територіальної альтернативи
1. Територія підприємства упорядкована та має достатній рівень інженерного забезпечення для дотримання нормальних умов функціонування, площадка забезпечена основними під'їздами та виїздами. щодо територіальної альтернативи
2. Не розглядається через відсутність територіальної альтернативи (у зв’язку з наявним правом на користування земельною ділянкою).
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи
1. Клімат і мікроклімат: планована діяльність не призведе до змін клімату та мікроклімату. Атмосферне повітря: викиди забруднюючих речовин під час проведення ремонтних робіт спостерігатимуться в процесі різання, зварювання та фарбування, а також при роботі задіяної спецтехніки. В період експлуатації свинокомплексу викиди забруднюючих речовин будуть утворюватися від життєдіяльності тварин, знезараженні приміщень та обладнання, при зберіганні гною, під час роботи твердопаливної котельні та газових конвекторів, установки термічного знищення побічних продуктів тваринного походження, дизельного генератора, а також в процесі маневрування автотранспорту (підвезення кормів, вивезення продукції) тощо. Шумовий вплив: межа розповсюдження шуму (від обладнання та транспорту) знаходитиметься в межах виробничого майданчика та встановленої СЗЗ та не перевищуватиме допустимих значень. Водне середовище: негативний вплив не передбачається. Забір води зі свердловин буде здійснюватися в межах дозволених норм; відведення господарсько-побутових стічних вод передбачається в гідроізольований септик з подальшим вивезенням на утилізацію спеціалізованою організацією згідно укладеного договору. Ґрунти та земельні ресурси: вплив не передбачається. З метою запобігання негативного впливу на ґрунт та земельні ресурси передбачається оснащення проммайданчика контейнерами для роздільного збору побутових та інших відходів і вивезення їх по мірі накопичення спеціалізованими підприємства згідно укладених договорів. Продукти життєдіяльності тварин будуть використані як органічні добрива після тривалого витримування. Для уникнення забруднення ґрунтів при поводженні з гноєм та відходами передбачено посилену герметизацію конструкцій та колекторів, влаштування твердого покриття на території. Геологічне середовище: вплив не передбачається. Рослинний та тваринний світ: негативний вплив не передбачається. Території ПЗФ у межах майданчика планованої діяльності відсутні. Видалення зелених насаджень не передбачається. Навколишнє соціальне середовище (населення): об’єкт планованої діяльності не створюватиме негативного впливу на соціальні умови життєдіяльності та здоров'я місцевого населення, позитивний вплив завдяки поліпшенню дорожніх умов та транспортного обслуговування населення, додаткове надходження коштів в місцевий бюджет, влаштування нових робочих місць. Навколишнє техногенне середовище: вплив не передбачається. щодо технічної альтернативи
2. Аналогічно технічній альтернативі 1, але при вигульній системі утримання свиней додатково потрібно задіяти земельні ресурси для організації майданчиків для вигулу тварин, які також будуть і додатковими джерелами викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, крім того виникають ризики ззабруднення ґрунту та води за рахунок накопичення гною. щодо територіальної альтернативи
1. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля існуватимуть в межах виділеної земельної ділянки. Здійснення планованої діяльності в межах відведеної земельної ділянки не спричинить значного негативного впливу на оточуюче середовище та здоров’я населення. щодо територіальної альтернативи
2. Не розглядається через відсутність територіальної альтернативи (у зв’язку з наявним правом на користування земельною ділянкою).
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”). Перша категорія 19 Потужності для інтенсивного вирощування птиці Потужності для інтенсивного вирощування птиці (60 тисяч місць і більше), у тому числі бройлерів (85 тисяч місць і більше), свиней (3 тисячі місць для свиней понад 30 кілограмів або 900 місць для свиноматок);"
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав). Підстав немає
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Плановий обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля у відповідності з ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості. Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження. Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля. На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях.
Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення. У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій. У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання).
Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності. Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Висновок з оцінки впливу на довкілля, (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Міністерством економіки, довкілля та сільського господарства України (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України , 01008, Україна, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2,, OVD@mepr.gov.ua,, (044) 206-31-40, (044) 206-31-50, Романенко Юлія Сергіївна - головний спеціаліст відділу інтеграції екологічних оцінок у галузеві політики Департаменту екологічної оцінки