ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РІВНЕТЕПЛОЕНЕРГО" 36598008 (повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті) інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля. 1. Інформація про суб’єкта господарювання. Україна, 33027, Рівненська обл., місто Рівне, ВУЛИЦЯ ДАНИЛА ГАЛИЦЬКОГО, будинок 27 380631503708 (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону) 2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи. Планована діяльність, її характеристика. Планована діяльність передбачає експлуатацію виробничих потужностей на території діючої котельні ТОВ «Рівнетеплоенерго» по вул. Князя Володимира, 75-б в м. Рівне, враховуючи дві когенераційні газопоршневі установки контейнерного типу (КГУ №1 та КГУ №2), та експлуатацію виробничих потужностей на території діючої котельні ТОВ «Рівнетеплоенерго» по вул. Будівельників, 8 в м. Рівне, враховуючи одну когенераційну газопоршневу установку контейнерного типу (КГУ №1), для забезпечення потреб в теплопостачанні, гарячому водопостачанні житлових, комунальних та промислових об'єктів міста. Технічна альтернатива 1. Товариство з обмеженою відповідальністю «Рівнетеплоенерго» надає послуги з теплопостачання та централізованого гарячого водопостачання міста Рівне. На території промислового майданчика ТОВ «Рівнетеплоенерго» по вул. Князя Володимира, 75-б розташована діюча котельня, робота якої забезпечується наступним обладнанням: водогрійні газові котли ТВГМ–30 у кількості 2 шт., ПТВМ-30М-4 у кількості 1 шт. з допоміжним обладнанням (механізмами і пристроями управління, димовими трубами). Сумарна теплова потужність – 104,67 мВт. Паливом для котлів являється природний газ. На території промислового майданчика ТОВ «Рівнетеплоенерго» по вул. Будівельників, 8 розташована діюча котельня, робота якої забезпечується наступним обладнанням: водогрійні газові котли КВ-ГМ-30 у кількості 2 шт., КВ-ГМ-35 у кількості 1 шт. з допоміжним обладнанням (механізмами і пристроями управління, димовими трубами). Сумарна теплова потужність – 110,49 мВт. Паливом для котлів являється природний газ. Встановлені когенераційні газопоршневі установки виробництва JENBACHER (КГУ № 1 та КГУ № 2 по вул. Князя Володимира, 75-б та КГУ№ 1 по вул. Будівельників, 8) призначені для паралельної роботи з електричними мережами ТОВ «Рівнетеплоенерго» для повного покриття потреби котелень по енергоресурсам, а саме електроенергії, в опалювальний (не менше 100%) і міжопалювальний сезони (не менше 75%), при цьому можливий процес перетікання від внутрішньої мережі ТОВ «Рівнетеплоенерго» до зовнішньої електричної мережі, з комплексною утилізацією теплоти від систем охолодження газових двигунів та вихлопних газів. Згенеровану теплову енергію використовуватимуть в тепловому контурі котелень для підігріву теплоносія в зворотному трубопроводі і для застосування в системі теплопостачання. Газопостачання когенераційних установок передбачається природним газом. Технічна альтернатива 2. В якості технічної альтернативи розглядався варіант встановлення когенераційної газопоршневої установки CAT G 3516 електричною потужністю 1070 кВт для виробництва теплової та електричної енергії. Вказана модель має менший загальний ККД. 3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи. Рівненська обл. Рівненський р-н Рівне вулиця Князя Володимира, 75-б та вулиця Будівельників, 8. 3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності. Рівненська міська територіальна громада, Шпанівська сільська територіальна громада. Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Рівненська обл. Рівненський р-н Рівне вулиця Князя Володимира, 75-б та вулиця Будівельників, 8. Планована діяльність передбачається в межах промислового майданчика площею 30 762 кв.м, що розташований за адресою: м.Рівне, вул. Князя Володимира, 75-б. (адреса ділянки – вул. Князя Володимира, 75). Кадастровий номер земельної ділянки – 5610100000:01:015:0188. Та в межах промислового майданчика площею 5 625 кв.м, що розташований за адресою: м. Рівне, вул. Будівельників, 8. Кадастровий номер земельної ділянки – 5610100000:01:009:0223. Земельні ділянки знаходяться в строковому платному користуванні Товариства з обмеженою відповідальністю «Рівнетеплоенерго». Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Рівненська обл. Рівненський р-н Рівне вулиця Князя Володимира, 75-б та вулиця Будівельників, 8. Планова діяльність здійснюється в межах існуючих проммайданчиків. Земельні ділянки знаходяться в строковому платному користуванні ТОВ "Рівнетеплоенерго". 4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності. Стабільна робота комунального підприємства, яке забезпечує потреби в опаленні, гарячому водопостачанні житлових, комунальних та промислових об’єктів міста Рівне, в умовах нестабільної подачі електроенергії. 5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо). Здійснення планованої діяльності передбачається в межах проммайданчика на земельній ділянці загальною площею 5 625 м2 по вул. Князя Володимира, 75 в м. Рівне, де розташована діюча котельня Товариства з обмеженою відповідальністю «Рівнетеплоенерго», основним обладнанням якої є водогрійні газові котли ТВГМ–30 – 2 шт., ПТВМ-30М-4 – 1 шт. Сумарна теплова потужність – 90 Гкал/год. Основним видом палива для котельні є природній газ. На території проммайданчика розташований столярний цех. Режим роботи цеху 30-35 год в квартал, в залежності від потреб котельні. Та в межах проммайданчика на земельній ділянці загальною площею 5 625 м по вул. Будівельників, 8 в м. Рівне, де розташована діюча котельня Товариства з обмеженою відповідальністю «Рівнетеплоенерго», основним обладнанням якої є водогрійні газові котли КВ-ГМ-30 у кількості 2 шт., КВ-ГМ-35 у кількості 1 шт. Сумарна теплова потужність – 95 Гкал/год. Основним видом палива для котельні є природній газ. Газопостачання, електропостачання, водопостачання та водовідведення на підприємстві здійснюються на підставі діючих договорів з ТОВ «Газопостачальна компанія «Навтогаз Трейдинг», ПрАТ «Рівнеобленерго», РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал» відповідно. Режим роботи підприємства – цілодобовий в опалювальний період, з врахуванням графіка проведення поточних ремонтів обладнання та капітальних ремонтів обладнання, які проводяться в міжопалювальний період. Когенераційні газопоршневі установки JENBACHER JGC 320 GS-N.L, електричною вихідною потужністю 1063 кВт та 1067 кВт, тепловою потужністю 1193 кВт та 1229 кВт, розміщуються в окремих шумо- і звукоізольованих контейнерах заводської поставки. Дно контейнерів виконані у вигляді масляного піддону для запобігання витікання масла. Для утилізації тепла від димових газів від КГУ передбачено встановлення котлів утилізаторів, потужністю 530 кВт та 572 кВт. Для відведення димових газів від КГУ №1 по вул. Князя Володимира, 75-б передбачене підключення до запроєктованої окремо стоячої димової труби Ду 350 висотою 25 м. Відведення продуктів згоряння палива від КГУ №2 по вул. Князя Володимира, 75-б передбачене в теплоізольовану двостінну димову трубу із нержавіючої сталі «Версія-Люкс» висотою 25 м та діаметром 500/560 мм. Відведення продуктів згоряння палива від КГУ № 1 по вул. Будівельників, 8 передбачене в теплоізольовану двостінну димову трубу із нержавіючої сталі «Версія-Люкс» висотою 25 м та діаметром 500/560 мм. Управління КГУ здійснюється оперативно на місці (4 оператори, позмінно) цілодобово. Газопостачання когенераційних установок передбачається природним газом. 6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються вимогами чинного Законодавства України. Екологічні обмеження в період реалізації планованої діяльності обумовлюються нормативними документами, які регламентують безпеку навколишнього середовища: Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», Закон України «Про управління відходами», Закон України «Про охорону атмосферного повітря», Закон України «Про охорону земель», Водний кодекс України, Земельний кодекс України, Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів, затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.06.1996 № 173. Викиди забруднюючих речовин в димових газах не повинні перевищувати допустимих концентрацій, відповідно до наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 22.10.2008 № 541 «Про затвердження технологічних нормативів допустимих викидів забруднюючих речовин із теплосилових установок, номінальна теплова потужність яких перевищує 50 МВт». Санітарні обмеження – не допускати перевищення гранично допустимих концентрацій хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених місць, нормативів гранично допустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел, згідно наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 27.06.2006 № 309 «Про затвердження нормативів гранично допустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел» та допустимих рівнів шуму на межі житлової забудови, відповідно до вимог ДБН В.1.1-31:2013 «Захист територій, будинків і споруд від шуму» та ДСП 173-96. Інші обмеження: дотримання правил пожежної безпеки. щодо технічної альтернативи 2. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності аналогічні технічній альтернативі 1 щодо територіальної альтернативи 1. Планована діяльність передбачає санітарно-гігієнічні, протипожежні, містобудівні та територіальні обмеження згідно чинного законодавства України щодо територіальної альтернативи 2. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності аналогічні територіальній альтернативі 1. 7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. Еколого-інженерна підготовка і захист території в період експлуатації об’єкта включає вжиття заходів, направлених на запобігання виникнення аварійних ситуацій, обмеження і ліквідація їх наслідків та захист людей і довкілля від їх впливу. щодо технічної альтернативи 2. Еколого-інженерна підготовка і захист території в період експлуатації об’єкта аналогічні технічній альтернативі 1 щодо територіальної альтернативи 1. Територія підприємства упорядкована та має достатній рівень інженерного забезпечення для дотримання нормальних умов функціонування, площадка забезпечена основними під'їздами та виїздами. щодо територіальної альтернативи 2. Еколого-інженерна підготовка і захист території щодо територіальної альтернативи 2 не розглядається. 8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1. Можливі впливи планованої діяльності на довкілля включають: - геологічне середовище: вплив не передбачається; - акустичне середовище: двигуни когенераційних установок встановлені в шумозахисних контейнерах, які значно зменшують шум від обладнання. Котли, які встановлені в приміщені діючих котелень мають шумо- та віброізоляцію. Рівень звукового впливу на границі житлової забудови планується в межах норми. - клімат і мікроклімат: передбачається вплив теплових викидів та викидів парникових газів під час роботи котелень, який носить періодичний і локальний характер; - атмосферне повітря: передбачається утворення забруднюючих речовин в процесі спалювання природного газу в діючих котлах та в когенераційних газопоршневих установках; під час обслуговування та ремонту газопроводів. Перевищень гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин в атмосферному повітрі з урахуванням фонового забруднення атмосферного повітря не очікується; - водні ресурси: в результаті здійснення планованої діяльності додатковий вплив на водні ресурси не передбачається. Додаткове споживання води на господарсько-питні та виробничі потреби, утворення додаткової кількості стічних вод та погіршення їх якості не планується. Скидання забруднених стічних вод у підземні горизонти та поверхневі водні об’єкти не передбачається; - грунт: негативний вплив не передбачається - відходи: передбачається тимчасове зберігання відходів на проммайданчиках підприємства у спеціально відведених місцях та наступна їх передача суб’єктам господарювання у сфері управління відходами за укладеними договорами для подальшого оброблення або видалення. - рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти: вплив не передбачається; - навколишнє соціальне середовище (населення): позитивний вплив – створення резервного джерела електроенергії для забезпечення стабільної роботи комунального підприємства, яке забезпечує потреби в опаленні та гарячому водопостачанні житлових, комунальних та промислових об’єктів міста. А також забезпечення безперебійного електропостачання об’єктів соціальної інфраструктури та адміністративних будівель, в межах певного радіусу дії, у разі відключення централізованого електропостачання. Вплив виробничих процесів об’єкту на населення міста буде допустимим; - техногенне середовище: негативного впливу на цивільно-житлові та промислові об’єкти, наземні та підземні споруди, а також на соціальну організацію території (включаючи зони рекреації та культурні ландшафти) не передбачається. щодо технічної альтернативи 2. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля щодо технічної альтернативи 2 аналогічні з технічною альтернативою 1 щодо територіальної альтернативи 1. Здійснення планованої діяльності в межах існуючої земельної ділянки не спричинить значного негативного впливу на оточуюче середовище та здоров’я населення. щодо територіальної альтернативи 2. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля щодо територіальної альтернативи 2 не розглядаються. 9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”). Перша категорія 2 Теплові електростанції Теплові електростанції (ТЕС, ТЕЦ) та інші потужності для виробництва електроенергії, пари і гарячої води тепловою потужністю 50 мегават і більше з використанням органічного палива, атомні електростанції та інші ядерні реактори, включаючи будівництво, виведення (зняття) з експлуатації таких електростанцій або реакторів (крім дослідницьких установок для виробництва і конверсії ядерного палива та сировини для одержання вторинного ядерного палива, матеріалів, що діляться та відтворюються, потужність яких не перевищує 1 кіловат постійного теплового навантаження);" 10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав). Підстав немає 11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД, розробляється у відповідності із ст. 6 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” № 2059-VIII від 23 травня 2017 року з урахуванням «Загальних методичних рекомендацій щодо змісту та порядку складання звіту з оцінки впливу на довкілля», затверджених Наказом Міндовкілля від 15.03.2021 р. № 193. 12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості. Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення. У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження. Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля. На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення. У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення. 13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій. У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля. 14. Рішення про провадження планованої діяльності. Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Висновок з оцінки впливу на довкілля, що видається Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України. Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, що видається Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України. (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України. (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення) 15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, буд. 35; , OVD@mepr.gov.ua, тел./факс (044) 206-31-40, (044) 206-31-50, Грицак Олена Анатоліївна – заступник директора департаменту – начальник відділу оцінки впливу на довкілля Департаменту екологічної оцінки (найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа) {Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}